Egen vicevært eller ekstern?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Egen vicevært eller ekstern?

Indlægaf koden » 13/08/2008 17:58

Vi er en forening med 150 lejligheder, som har et eksternt firma som vicevært, samt et andet firma som inspektør
Det fungerer ikke så godt og koster lidt over 400.000 om året.

Vi overvejer at få egen vicevært og har kontakt til en der er dygtig og god til sit job.
Men hvad koster sådan en vicevært?
25.000 mdr. ? + ferie + pension og evt. sygdom.

Vicevært i naboejendom vil gerne være standin i ferie og sygdom og vores omvendt. Så den er på plads.

Gode råd og ideer modtages gerne :-)
koden
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/04/2005 16:08

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 13/08/2008 23:05

Et bud på lønnen kan ses i mønsteroverenskomsten
http://www.e-s-l.dk/BD4C8169-42B9-4293- ... frames=no&

http://www.e-s-l.dk/ tilbyder "opmåling" af viceværtstillingens omfang (timeantal), men det kræver muligvis at man har overenskomst med dem.

Det er vigtigt at viceværten ikke ansættes som funktionær, da det vil medføre meget langt opsigelsesvarsel som endvidere vokser med tiden.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf koden » 14/08/2008 10:14

jeg siger tak...

Så de 30.000 han får i nuværende job (ham vi pt. har kontakt til) svarer slet ikke til den overenskomst.
koden
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/04/2005 16:08

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 14/08/2008 10:37

Det svære spørgsmål er hvor mange timer der kræves for at udføre det nødvendige arbejde. Pasning af grønne arealer kan f.eks. være tidskrævende. Hvor ofte vil I have vasket trapperne o.s.v.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf koden » 14/08/2008 11:13

ja det er lige det. men da vi var lejere var der en vicevært 37 timer + eksternt firma til trappevask.
han klarede det hele bortset fra hækklip 1 gang årligt, som blev bestilt udefra.
koden
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/04/2005 16:08

Indlægaf Andel123 » 25/01/2009 12:56

Der er i det hele taget store fordele ved at vælge en ekstrn vicevært. Det er lettere at styre udgiften, og man kommer ikke til at betale for"spildtid"

Egen erfaring med Qvist Multiservice er rigtig god!
Andel123
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/01/2009 11:46


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron