Misligeholdelse af andelsforeningens pligter

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Misligeholdelse af andelsforeningens pligter

Indlægaf atv251075 » 1/07/2009 13:12

Spørgsmålets titel: Misligeholdelse af andelsforeningens pligter
Spørgsmål: Vi har boet på ovennævnte adresse i 3 år - og været andelshavere lige sålænge. Hvad skal vi gøre for at få andelsforeningen til at overholde deres pligter og gængse regler ang. regnskab, generalforsamling, vurdering, vedligeholdelse og fremleje? I de tre år er der ikke præsenteret noget regnskab, der er ikke afholdt nogen generalforsamling, ikke lavet nogen vurdering, intet varmeregnskab. Vi har desuden boet med råddent vindue og derfor også meget utæt vindue i badeværelset, punkteret rude i stuen og vandskade i loftet i soveværelset som bliver værre for hver gang det regner -pga dårligt tag. Desuden er der her hvad vi vil kalde en "lokumsaftale" med en andelshaver som aldrig har boet i lejligheden - dvs har aldrig haft folkereg.adresse her, men fremlejet den ud til sin mor 2år ca, hun døde, så er den blevet fremlejet 2 år igen (uden fremvisning af lejekontrakt), og nu er der igen ved at flytte nye lejere ind. Andelshaveren bor i USA og har ikke til hensigt at flytte hjem. Vi må sætte vores liv på standby og vente "i deres vold" på at de får tingene bragt i orden... vi begynder bare at have rimelig travlt da vi pt er 3 pers i en 2-vær og har tvillinger på vej... hvad skal vi gøre???
atv251075
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1/07/2009 11:42

Indlægaf Løvendahl » 2/07/2009 00:35

Jeg håber I har et sæt vedtægter for foreningen, så I kan se hvilke regler alle andelshavere er omfattet af. Det lader til, at der ikke er nogen bestyrelse, så hvis I har overskuddet bør I stemme dørklokker og få indkaldt til en generalforsamling, eventuelt en ekstraordinær generalforsamling. GF er den højeste instans i andelsforeningen, og her skal I beslutte, at der skal laves regnskab og hvordan, der skal betales for det. Efterfølgende skal en ny generalforsamling godkende regnskabet og der skal vælges en ny bestyrelse.

Jeg foreslår, at der bliver vedtaget en administrator aftale, således at der en administrator et sted, som står for alt det praktiske økonomisk. Ligeledes skal der laves budgetter, hvor der bliver sat af til reparationer mv.

Jeres forening kører ikke rigtigt godt, men ved at opsætte opslag og stemme dørklokker kan Du/I komme i gang med at få problemerne løst. Surt at I skal stå med al arbejdet, jeg føler med jer.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Jeg søger p.t. nye udfordringer - se mit CV på http://www.lovendahl.eu
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 413
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron