Forsikringer

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Forsikringer

Indlægaf petergade » 24/08/2009 10:32

Hejsa

Jeg kan ikke rigtigt finde noget information hos forskellige forsikringsselskaber, så tænkte jeg ville spørge her. Foreningen hvor min kæreste og jeg har købt en andel i, har en forsikring, der dækker brand- og husejerforsikring. Hvilke andre forsikringer bør man tegne som andelsejer?

På forhånd tak
Peter
petergade
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12/07/2009 16:29

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 24/08/2009 14:38

Hver andelshaver bør tegne en indboforsikring, som skal dække andelshaverens indbo. Ejendommens forsikring dækker kun bygningen og ikke de enkelte andelshaveres indbo.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf petergade » 24/08/2009 15:11

Admin. Jens Arentoft skrev:Hver andelshaver bør tegne en indboforsikring, som skal dække andelshaverens indbo. Ejendommens forsikring dækker kun bygningen og ikke de enkelte andelshaveres indbo.


Selvfølgelig skal man have en indboforsikring. Jeg tænkte mere på om ejendommens forsikring dækker rør- og vandskader, svamp o.s.v. opstået i lejligheden. Eller om det ville være en god ide selv at tegne en forsikring mod det. Det er selvfølgelig svært at svare på uden at kende de præcise vilkår for ejendommens forsikring, men hvad plejer sådan en forsikring normalt at dække.

Mvh
Peter
petergade
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12/07/2009 16:29

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 24/08/2009 21:10

Hvis dit indbo bliver skadet af f.eks. brand eller vand er det din indboforsikring der skal dække.

Ejendommens forsikring dækker f.eks. nødvendigt malerarbejde på bygningen som følge af brand- eller vandskade.

Ejendommens forsikring dækker normalt svampeskade i f.eks. gulvbrædder, men ikke rådskade.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf petergade » 18/03/2010 11:57

Admin. Jens Arentoft skrev:Hvis dit indbo bliver skadet af f.eks. brand eller vand er det din indboforsikring der skal dække.

Ejendommens forsikring dækker f.eks. nødvendigt malerarbejde på bygningen som følge af brand- eller vandskade.

Ejendommens forsikring dækker normalt svampeskade i f.eks. gulvbrædder, men ikke rådskade.


Hej igen

Nu tager jeg lige emnet op endnu en gang, fordi der fra vores andelsforening er blevet meldt ud, at foreningen kun dækker alle lodrette rør indtil eventuelle T-stykker der er monteret. Det vil sige, at man selv skal dække skader på radiatorer og vandforsyningen rundt i lejligheden.
Kan det virkeligt passe? Jeg spørger fordi vores forsikringsselskab ikke vil forsikre det for os og påstår at det er andelsforeningen, der skal gøre det?

Mvh
Peter
petergade
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12/07/2009 16:29

Indlægaf petergade » 18/03/2010 13:19

Det kan selvfølgelig godt passe. Jeg synes bare det lyder mærkeligt. :smile13:

Nu har jeg snakket med 3 forskellige forsikringsselskaber og ikke en af dem, tegner rørdækning i lejligheder. Kan nogen her anbefale et forsikringsselskab, der gør?

Mvh
Peter
petergade
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12/07/2009 16:29

Re: Forsikringer

Indlægaf KTNM » 15/09/2016 12:25

Hej Peter

Jeg genoptager lige denne gamle tråd - vi står nemlig i samme situation nu.

Vi må ikke installere opvaskemaskine/vaskemaskine uden en vandskadeforsikring som dækker de vandrette dele af lejligheden, og hvis det siver til underboen.

Og både Topdanmark, IF og Tryg siger, at sådan en forsikring findes ikke, og det er bygningens forsikring der skal dække.

Hvad fandt du ud af dengang?
KTNM
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15/09/2016 12:21


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron