generalforsamlingbeslutning genemgang af huse af fagmand

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

generalforsamlingbeslutning genemgang af huse af fagmand

Indlægaf birgitirene » 7/01/2010 23:52

den beslutning har bestyrelsen anuleret sammen med admistrator uden at forelægge det for foreningen,Vi er plaget af insektangreb i murværk som kaldes murbier, kan bestyrelsen gøres ansvarlig for den beslutning,det er jo tros alt en genem gang med en atureseret handværker der er anuleret af bestyrelsen og admistator alene uden at rådføre sig Andelshaverne,

Venlig hilsen
birgitirene
birgitirene
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/09/2009 22:47

Indlægaf Korkia » 8/01/2010 00:07

For lige et opsummere hvad du siger:

Foreningen har fået gennemgået bygningen af en håndværker, som har konstateret angreb af murbier. Der bliver herefter taget en generalforsamlingsbeslutning om, at angrebet skal standes og skaderne udbedres. Bestyrelsen beslutter efter generalforsamlingen, i samråd med administrator, ikke at fortage standsning af angrebet og foretage udbedringer. Dette gør de uden at forelægge det for generalforsamlingen. Er det korrekt forstået?

Hvis ovenstående er korrekt og der i forbindelse med generalforsamlingsbeslutningen ikke blev givet muligheder for at bestyrelsen kunne vælge at se bort fra beslutningen, i tilfælde af nye informationer, så har bestyrelsen handlet uden for sit mandat.

Den eneste måde at ændre en generalforsamlingsbeslutning er ved at afholde en ny generalforsamling og ændre den ved afstemning.

Jeg vil anbefale dig og alle andre andelshavere du kan samle, at gøre bestyrelsen opmærksom på, at de handler uden for deres mandat. Hvis bestyrelsen syntes at der ikke skal foretages noget i den sag, skal de indkalde til en ny generalforsamling og fremlægge deres grunde for, at I ikke skal foretage udbedringer og standse angrebet.

Ignorer de dig/jer, må du samle nok andelshavere til, at I kan indkalde en generalforsamling selv, hvor I afsætter bestyrelsen og indsætter en ny.

Hvis det ikke lykkes, kan du altid gå via domstolen og stævne bestyrelsen.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Re: generalforsamlingbeslutning genemgang af huse af fagman

Indlægaf birgitirene » 9/01/2010 00:14

birgitirene skrev:den beslutning har bestyrelsen anuleret sammen med admistrator uden at forelægge det for foreningen,Vi er plaget af insektangreb i murværk som kaldes murbier, kan bestyrelsen gøres ansvarlig for den beslutning,det er jo tros alt en genem gang med en atureseret handværker der er anuleret af bestyrelsen og admistator alene uden at rådføre sig Andelshaverne,

Venlig hilsen
birgitirene


Andeishaverne har selv påtalt problemet med diverse huller murværket ville have en fagmand til at se på problemes omfang en beslutning blev taget på generalforsamlingen at bestyrelsen skulle få foretaget et eftersyn sammen med en fagmand og så vende tilbage med en raport til foreningen beboer , det den aftale man har anuleret.
birgitirene
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/09/2009 22:47

Indlægaf birgitirene » 11/10/2010 10:05

Korkia skrev:For lige et opsummere hvad du siger:

Foreningen har fået gennemgået bygningen af en håndværker, som har konstateret angreb af murbier. Der bliver herefter taget en generalforsamlingsbeslutning om, at angrebet skal standes og skaderne udbedres. Bestyrelsen beslutter efter generalforsamlingen, i samråd med administrator, ikke at fortage standsning af angrebet og foretage udbedringer. Dette gør de uden at forelægge det for generalforsamlingen. Er det korrekt forstået?

Hvis ovenstående er korrekt og der i forbindelse med generalforsamlingsbeslutningen ikke blev givet muligheder for at bestyrelsen kunne vælge at se bort fra beslutningen, i tilfælde af nye informationer, så har bestyrelsen handlet uden for sit mandat.

Den eneste måde at ændre en generalforsamlingsbeslutning er ved at afholde en ny generalforsamling og ændre den ved afstemning.

Jeg vil anbefale dig og alle andre andelshavere du kan samle, at gøre bestyrelsen opmærksom på, at de handler uden for deres mandat. Hvis bestyrelsen syntes at der ikke skal foretages noget i den sag, skal de indkalde til en ny generalforsamling og fremlægge deres grunde for, at I ikke skal foretage udbedringer og standse angrebet.

Ignorer de dig/jer, må du samle nok andelshavere til, at I kan indkalde en generalforsamling selv, hvor I afsætter bestyrelsen og indsætter en ny.

Hvis det ikke lykkes, kan du altid gå via domstolen og stævne bestyrelsen.
birgitirene
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/09/2009 22:47

bestyrelse kontra murbier

Indlægaf birgitirene » 11/10/2010 10:26

Nu efter to års Tovtrækkeri med bestyrelsen og vores Admistator er det lykkes at få lavet et tilbud sammen med en muremester som har forstand på at bekæmpe murbier som skal lave det her i efteråret der måtte trues med Advokat før der blev gjort noget der var for meget indblanding udefra af sønner og svigersøne til beboerne som blandede sig jeg følte mig kraftig cicaneret for di jeg havde taget sagen op for det kostede jo huslejestigning . det resultere nu efter to år at det er blevet dyre at få det lavet for man har syltet sagen der var en generalbeslutning i 2009 hvor bestyrelsen blev bedt om at få husne eftergået af en håndværker resultat jeg er blevet cicaneret af to bestyrelsmedlemmer og sønner hele vinteren ,det stoppede kun da jeg truede med politi anmeldese.
det var det mest utrolige de kunne finde på
birgitirene
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/09/2009 22:47

Indlægaf birgitirene » 23/10/2010 22:44

for at få det på det på det rene med bruger navn er det en mand der bruger bruger navnet birgitirene
venlig hilsen
hma
birgitirene
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/09/2009 22:47

Re: bestyrelse kontra murbier

Indlægaf birgitirene » 18/11/2010 23:32

birgitirene skrev:Nu efter to års Tovtrækkeri med bestyrelsen og vores Admistator er det lykkes at få lavet et tilbud sammen med en muremester som har forstand på at bekæmpe murbier som skal lave det her i efteråret der måtte trues med Advokat før der blev gjort noget der var for meget indblanding udefra af sønner og svigersøne til beboerne som blandede sig jeg følte mig kraftig cicaneret for di jeg havde taget sagen op for det kostede jo huslejestigning . det resultere nu efter to år at det er blevet dyre at få det lavet for man har syltet sagen der var en generalbeslutning i 2009 hvor bestyrelsen blev bedt om at få husne eftergået af en håndværker resultat jeg er blevet cicaneret af to bestyrelsmedlemmer og sønner hele vinteren ,det stoppede kun da jeg truede med politi anmeldese.
det var det mest utrolige de kunne finde på

så fik vi lavet alle husne inden vinteren hurra
birgitirene
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24/09/2009 22:47


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster

cron