Fradrag for MIN sikkerhedsstillelse?!

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fradrag for MIN sikkerhedsstillelse?!

Indlægaf JOGM » 6/08/2010 11:59

Vi har i forbindelse med køb af en andelsbolig indbetalt et ret stort beløb som sikkerhed for, at vi laver et nyt badeværelse.

Der står ikke noget som helst i vedtægterne eller i salgskontrakten om dette, kun at beløbet er indbetalt til "krævet badeværelse".

Nu har vi lavet badeværelset, men kan ikke få vores penge ud!

Den advokat, der er ansat som administrator bliver ved med at opfinde nye krav, som vi skal opfylde, før han vil udbetale os vores egne penge?! :smile13:

Vi skal bl.a. indsende alle vores betalte regninger osv., fordi han skriver, at foreningen udnytter fradraget til momsen.

Hvordan i alverden kan foreningen få moms fradrag for moms, JEG har betalt med MINE penge, for varer JEG har købt? Svarer det ikke lidt til at "hugge" andre menneskers bon'er i Netto, og så indføre dem i ens eget regnskab som udgifter, man selv har afholdt...? :smile9:

Desuden har jeg talt med SKAT som siger, at foreningen slet ikke kan få moms-fradrag, fordi det er en foreningen med "boligformål".

Er der nogen, der ved noget om dette, og kan hjælpe...?
JOGM
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6/08/2010 11:37

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster