Mangler og tilbageholdt beløb.

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Mangler og tilbageholdt beløb.

Indlægaf Svea » 6/09/2010 21:28

[font=Arial] [/font]

Hej

Jeg har solgt min andel for nogle måneder sigen og i den forbindelse bliver der jo underskrevet en købsaftale. I den står der bl.a. at der ved salget bliver tilbageholdt 5.000 kr til mangler, men da købssummen skulle udbetales blev jeg nødt til at sige ja til, at der i stedet blev tilbagholdt 10.000 kr. Jeg følte mig lidt presset til at sige ja, da det virkede som om, at det ellers kunne blive et problem af få mine penge.

Mit spørgsmål er nu: Må beløbet ændres? 2 bestyrelsesmedlemmer, 2 købere og mig har skrevet under på 5.000 kr.
Derudover har jeg fået af vide, at der ikke må tilbageholdes mere end 5.000 kr til mangler, men har desværre ikke kunne finde det på skrift nogle steder. Er dette rigtigt?

Håber der er nogle der kan hjælpe.

På forhånd tak
Mvh. Svea
Svea
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4/09/2010 12:28

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster