Administration af antennebudget

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Administration af antennebudget

Indlægaf Himself » 16/04/2011 12:19

Hejsa

Vi har tidligere betalt 653,14 kr årligt for at få udarbejdet ejendommens antennebudget af administrator. Nu stiger det pludseligt til 1.157,45 kr uden varsel. Vi er kun 16 lejligheder til at betale.

Er denne pris unormal høj, hvilket jeg klart synes?
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf lyrakken » 17/04/2011 11:58

En del af prisstigningen skyldes nok at der per 1/1 2011 skal betales moms af administration.
lyrakken
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20/01/2010 22:36

Indlægaf Himself » 17/04/2011 14:54

Det har jo ikke noget med antennebudgettet at gøre. Der kommer jo moms oveni det beløb jeg nævner.
Administrationshonoraret er særskilt.
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 17/04/2011 17:54

Lejelovens § 46 indeholdt for år tilbage følgende bestemmelse:
"Udgifter til administration med et beløb, der svarer til 3 pct. af de under nr. 1-5 og 7 nævnte udgifter, dog højst 62 kr. pr. lejemål pr. år, jf. stk. 6."

Et honorar på 3% af antenneudgifterne svarer ikke nødvendigvis til arbejdets omfang, især ikke hvis der løbende sker ændringer af pakkevalg.
Senest rettet af Admin. Jens Arentoft 18/04/2011 10:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Himself » 17/04/2011 20:04

De ligger på ca 68kr pr lejlighed om året. Men en stigning på ca 77 % er vel lige voldsomt nok?

3% af antenneudgifterne ville være 555,58kr
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Himself » 17/04/2011 20:36

Jeg har skrevet til dem og bedt dem om at sætte administrationshonoraet ned. De vil tage 6,25% og det er jo alt for højt når normalen siger max. 3%
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 18/04/2011 10:16

når normalen siger max. 3%

Det er ikke normalen der siger 3%, men en gammel regel som efterfølgende blev slettet.

Det vigtigste er om honoraret er rimeligt i forhold til det arbejde der udføres.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Himself » 19/04/2011 10:35

Ingen vil altså tage stilling til om en stigning på 77% er for voldsom? Hvad kan begrunde det, det tager jo ikke længere tid at lave det papir, end det gjorde sidste år.
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Himself » 3/05/2011 17:02

Har fået talt med dem. De tager 5% i administration for at lave antenneregnskabet. Så når/hvis Yousee hæver priserne voldsomt, som de har gjort i de seneste 2-3 år, så får vores administrator så ekstra 5% af den større kage. Det finder jeg ikke rimeligt, så fandt ud af, at de laver regnskabet gratis, men tager de 5% for at sende brevet ud til andelshaverne. Så de får 1200kr for at sende 16 breve ud, så meddelte at det gør vi selv fremover, og vupti så var det gratis.
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron