Side 1 af 1

Administration af antennebudget

Indlæg: 16/04/2011 12:19
af Himself
Hejsa

Vi har tidligere betalt 653,14 kr årligt for at få udarbejdet ejendommens antennebudget af administrator. Nu stiger det pludseligt til 1.157,45 kr uden varsel. Vi er kun 16 lejligheder til at betale.

Er denne pris unormal høj, hvilket jeg klart synes?

Indlæg: 17/04/2011 11:58
af lyrakken
En del af prisstigningen skyldes nok at der per 1/1 2011 skal betales moms af administration.

Indlæg: 17/04/2011 14:54
af Himself
Det har jo ikke noget med antennebudgettet at gøre. Der kommer jo moms oveni det beløb jeg nævner.
Administrationshonoraret er særskilt.

Indlæg: 17/04/2011 17:54
af Admin. Jens Arentoft
Lejelovens § 46 indeholdt for år tilbage følgende bestemmelse:
"Udgifter til administration med et beløb, der svarer til 3 pct. af de under nr. 1-5 og 7 nævnte udgifter, dog højst 62 kr. pr. lejemål pr. år, jf. stk. 6."

Et honorar på 3% af antenneudgifterne svarer ikke nødvendigvis til arbejdets omfang, især ikke hvis der løbende sker ændringer af pakkevalg.

Indlæg: 17/04/2011 20:04
af Himself
De ligger på ca 68kr pr lejlighed om året. Men en stigning på ca 77 % er vel lige voldsomt nok?

3% af antenneudgifterne ville være 555,58kr

Indlæg: 17/04/2011 20:36
af Himself
Jeg har skrevet til dem og bedt dem om at sætte administrationshonoraet ned. De vil tage 6,25% og det er jo alt for højt når normalen siger max. 3%

Indlæg: 18/04/2011 10:16
af Admin. Jens Arentoft
når normalen siger max. 3%

Det er ikke normalen der siger 3%, men en gammel regel som efterfølgende blev slettet.

Det vigtigste er om honoraret er rimeligt i forhold til det arbejde der udføres.

Indlæg: 19/04/2011 10:35
af Himself
Ingen vil altså tage stilling til om en stigning på 77% er for voldsom? Hvad kan begrunde det, det tager jo ikke længere tid at lave det papir, end det gjorde sidste år.

Indlæg: 3/05/2011 17:02
af Himself
Har fået talt med dem. De tager 5% i administration for at lave antenneregnskabet. Så når/hvis Yousee hæver priserne voldsomt, som de har gjort i de seneste 2-3 år, så får vores administrator så ekstra 5% af den større kage. Det finder jeg ikke rimeligt, så fandt ud af, at de laver regnskabet gratis, men tager de 5% for at sende brevet ud til andelshaverne. Så de får 1200kr for at sende 16 breve ud, så meddelte at det gør vi selv fremover, og vupti så var det gratis.