Hæftningsperiode ved eventuelle skader.

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Hæftningsperiode ved eventuelle skader.

Indlægaf SvendL » 24/01/2012 18:43

Jeg sidder i en andelslejlighed, der blev gennemrenoveret før jeg købte den i 2003.
Nu (9 år efter mit køb) står jeg så og vil gerne sælge. Dertil er jeg meget på vildspor hvad angår hvem der skal hæfte for hvad.

Renoveringen kan nogle steder være af lidt dårlig kvalitet i forhold til EL og VVS, da det højst sandsynligt er lavet selv og ikke autoriseret.
Der KAN være tale om dårlig vvs arbejde der muligvis siver vand ned i kælder/fundament, fra min brusekabine. En slags langsom skade.

Jeg har hverken misvedligeholdt noget, eller renoveret badeværelset siden mit køb (9år siden), men hvordan ligger det hvis der EVENTUELT skulle dukke en sag op efter jeg har solgt.

Er det mig der skal dække for en skade, der er gundet byggesjusk før jeg flyttede ind?

Hvor lang tid er den periode jeg kan sende sagen tilbage til min sælger?
Må gå ud fra den samme periode gælder for mig ved mit salg.

Håber ovenstående er formuleret forståeligt :)

Svend
SvendL
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/01/2012 19:29

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 25/01/2012 01:19

Du hæfter for alle mangler overfor din køber.

Hvis du sælger med prisnedslag bør du oplyse køber om alle mangler og aftale at de dækkes af prisnedslaget.

Sælger du med prisnedslag ?

http://www.ejendomsadministration.nu/fe ... sbolig.htm
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf molan » 25/01/2012 09:57

Det er som Admin. Jens Arentoft har sagt, og jeg kan så tilføje at du selv kan gøre regres mod din sælger, for skader opstået grundet ulovlige installation som du ikke har haft kendeskab til før.

Det er dog meget teoretisk, fordi du sige jo selv du kender til det. Det betyder at du inden for 6 måneder efter at have fundet fejlende, skulle have gjort krav gællende mod din sælger - du har handlet for langsomt og dit krav er bleve forældet.

Have du først fundet ud af det nu eller i fremtiden, kunne du dog stadig nu 9 år efter, have gjordt krav gællende. Forældelsesfristen er 6 måneder, efter at du er blevet bekendt med det.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron