Kan de inddrage en del af mit kælderrum?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Kan de inddrage en del af mit kælderrum?

Indlægaf kinoje » 3/11/2012 20:34

Hej alle

Jeg er netop blevet spurgt af en fra min andelsforening, om jeg ikke kunne tænke mig at dele kælderrum, da hun ikke har noget selv. Da jeg ikke selv kan fylde det op, sagde jeg, at dette kunne vi sagtens finde ud af - uden nogle omkostninger for hende, der får lov at låne halvdelen. Mit krav var dog, at jeg ved salg af lejligheden i fremtiden, skulle have lov at sælge lejligheden med et helt kælderrum - det var jo også sådan, jeg købte den. Dette siger bestyrelsesformanden dog ikke kan lade sige gøre, da der er mangel på kælderrum, og at andelens værdi i øvrigt ikke vil blive forringet af denne årsag.

Hvad siger i til dette? Kan de overhovedet gøre det? Jeg mener, jeg har jo købt den i sin tid med tilhørende kælderrum, og i købskontrakten står der:

..."Samtidig overdrages tilbehør, der hører til andelen, her under loft- eller kælderrum, parkerringspla...."

Jeg håber meget på, at der er nogle, der kan hjælpe mig med mit lille dilemma.

Vh
kinoje
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3/11/2012 20:12

Re: Kan de inddrage en del af mit kælderrum?

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 3/11/2012 23:17

Det fremgår af bygningsreglementet 2010 kap. 3.3.1. at der skal være et pulterrum til hver lejlighed.
Størrelsen af rummet fastsættes af kommunen, sædvanligvis 2-3 kvm.

Du kan læse lidt mere i denne anden tråd:
viewtopic.php?t=2352
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster