Andelsbolig nr. & adresse

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Andelsbolig nr. & adresse

Indlægaf Zanne » 23/04/2013 15:03

Jeg er i bestyrelsen i en lidt større forening og har et problem jeg håber nogle her kan
hjælpe med. Det drejer sig om at vi har en del sammenlagte andele både i samme opgang - på 2
etager og i 2 opgange, her følger et af eksemplerne, som jeg håber bliver overskueligt at forstå.

Andelshaver boede oprindelig i nr. 14, 1.tv ( andel nr. 52 ) og sammenlagde med andelen i
nr. 16, 1.th. ( andel nr. 59 ). Andelshaver har blændet hoveddøren i 14. 1.tv hvor han oprindelig
var registreret som boende, han har så fået officielt fået adresse ændring til nr. 16, 1.th mit
problem er at i beboer oversigt listen ( der er lavet efter andelsnumre ) står han stadig listet under
andel nr. 52 men adressen er korrekt, dette er noget rod for fremtidige bestyrelses medlemmer, da
de jo vil tror de skal kigge i vores andelsmapper under nr. 59 men finder ikke noget.

Det tog mig noget tid og besvær at få administrator ( vi taler om at få en my ) til at lave adressen
om til den officielle, men andelsnumret vil de ikke lave om dvs. jeg har fået at vide at det kan man
ikke, kan det have sin rigtighed ?

Jeg håber at nogle kan hjælpe da det er noget værre rod

På forhånd Tak :)
Sanne
Zanne
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/04/2013 14:59

Re: Andelsbolig nr. & adresse

Indlægaf molan » 24/04/2013 10:02

Zanne skrev:Jeg er i bestyrelsen i en lidt større forening og har et problem jeg håber nogle her kan
hjælpe med. Det drejer sig om at vi har en del sammenlagte andele både i samme opgang - på 2
etager og i 2 opgange, her følger et af eksemplerne, som jeg håber bliver overskueligt at forstå.

Andelshaver boede oprindelig i nr. 14, 1.tv ( andel nr. 52 ) og sammenlagde med andelen i
nr. 16, 1.th. ( andel nr. 59 ). Andelshaver har blændet hoveddøren i 14. 1.tv hvor han oprindelig
var registreret som boende, han har så fået officielt fået adresse ændring til nr. 16, 1.th mit
problem er at i beboer oversigt listen ( der er lavet efter andelsnumre ) står han stadig listet under
andel nr. 52 men adressen er korrekt, dette er noget rod for fremtidige bestyrelses medlemmer, da
de jo vil tror de skal kigge i vores andelsmapper under nr. 59 men finder ikke noget.

Det tog mig noget tid og besvær at få administrator ( vi taler om at få en my ) til at lave adressen
om til den officielle, men andelsnumret vil de ikke lave om dvs. jeg har fået at vide at det kan man
ikke, kan det have sin rigtighed ?

Jeg håber at nogle kan hjælpe da det er noget værre rod

På forhånd Tak :)
Sanne


Ved en sammenlægning forbliver andelsnumret det samme, evt. ny adr. og med en større fordelingsnøgle, men stadig kun med én stemme.

Ved køb af to andel der IKKE sammenlæges, har man to stemmer, to andelsnumre men betaler det samme.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron