Fremleje ved vikariat

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fremleje ved vikariat

Indlægaf Gert » 1/07/2013 00:40

Hej kloge hoveder.

Som nyuddannet er det pt. ikke muligt at få en ledig stilling indenfor mit felt, i rimelig nærhed af min andelsbolig.

Jeg er blevet tilbudt et vikariat så langt væk, at pendling ikke er en mulighed, men ønsker at vende tilbage når/hvis jeg forhåbentlig kan få et job lidt tættere på.
Derfor ønsker jeg i første omgang at fremleje.

Foreningens regler for fremleje er standardvedtægterne (lejelovens bestemmelser om uddannelse, udstationering osv.).

Tror i at min situation vil kunne falde ind under lejelovens §70, og har i evt. gode råd til formulering af ansøgningen?

På forhånd tak


NB: Samtidig har jeg en ansøgning liggende til en mere attraktiv stilling.
Den er stadig langt væk men er ikke midlertidig. Tror i det vil være muligt at fremleje, hvis det utænkelige skulle ske at jeg får dette job?
Gert
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1/07/2013 00:09

Re: Fremleje ved vikariat

Indlægaf molan » 1/07/2013 10:12

Gert skrev:Hej kloge hoveder.

Som nyuddannet er det pt. ikke muligt at få en ledig stilling indenfor mit felt, i rimelig nærhed af min andelsbolig.

Jeg er blevet tilbudt et vikariat så langt væk, at pendling ikke er en mulighed, men ønsker at vende tilbage når/hvis jeg forhåbentlig kan få et job lidt tættere på.
Derfor ønsker jeg i første omgang at fremleje.

Foreningens regler for fremleje er standardvedtægterne (lejelovens bestemmelser om uddannelse, udstationering osv.).

Tror i at min situation vil kunne falde ind under lejelovens §70, og har i evt. gode råd til formulering af ansøgningen?

På forhånd takvikar


NB: Samtidig har jeg en ansøgning liggende til en mere attraktiv stilling.
Den er stadig langt væk men er ikke midlertidig. Tror i det vil være muligt at fremleje, hvis det utænkelige skulle ske at jeg får dette job?


Det er op til bestyrelsen at vurdere som de anset vikariat som en udstationering, dvs. med en tidsbegrænsning. Husk dog hvis du fremlejer at lav det til en tidsbegrænset leje svarende til dit vikariat og begrundt det i lejekontrakten med dit vikariat.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster