Side 1 af 1

Brug af ekstern administrator

Indlæg: 10/08/2013 13:27
af MikD
Hej

Hvis jeg søger på administrator så er der så mange resultater at søgningen afvises. Så derfor dette spørgsmål og ønske.

Kan nogen anbefale en administrator, fx gerne et pengeinstitut der har foreningsservice, til en lille forening. I dag har vi en admininstrator der er både, dyr, dårlig og partisk (dokumentérbar).
Behovet er opkrævning, regningsbetaling, kontering og regnskab.

Ønske: en kategori med bedømmelser af administratorer

Mik D

Re: Brug af ekstern administrator

Indlæg: 3/09/2013 14:17
af ThomasPedersen
Søg evt efter "selvadministrerende". Vores forening er blevet selvadministrerende og indtil videre går det fint. Vi kører på 3. år. Opkrævning af boligafgift kører via nets's webløsning og den kører uden problemer. Vi benytter samme regnskabssystem som vores revisor og kan derfor nemt fremsende vores filer samt bilag. Hvis man laver en 'how to do' guide om de ting man skal udføre på et år, så kan man spare rigtig mange penge ved at gøre det selv. Vi har vores egen hjemmeside hvor vi gemmer dokumenter/referater osv. Vi har også et web-forum hvor vi ejere samt bestyrelsen kan kommunikere. Vi har naturligvis ingen nem adgang til hjælp/svar vedr. tvister osv, men da vi benyttede en adminsistrator fik vi kun 'basis-svar'. Hvis det var lidt mere langhåret, så skulle vi betale for denne service. Hvis man er meldem af ABF så tilbyder de mange kurser i selvadministration, regnskab osv. Her er forøvrigt et link som du evt. kan forfølge https://www.sparhobro.dk/erhverv/foreningsservice/ Husk at det er ligemeget hvor i landet dine 'services' er placeret. Vi bor f.eks. i københavn og vores revisor har hjemme i nordjylland.