Ulovlig VVS-installation

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Ulovlig VVS-installation

Indlægaf ryborg » 30/08/2013 16:11

Hej :-)

Det er lidt i tråd med Sabines tidligere indlæg.

Jeg købte min andel for et år siden. Nu er min køkkenvask stoppet og jeg havde i den forbindelse en VVS'er ude. Han oplyser mig om, at mine rør er ulovlige, da der er 2x90 graders knæk på dem og ingen hældning. Jeg har kigget på det VVS-tjek jeg fik lavet i forbindelse med købet - i dette står der at alt er normalt og der står intet om ulovlige installationer. Så vidt jeg kan se er køkkenet sat op i 2002.

Nu er mit spørgsmål selvfølgelig; hvem skal betale for udbedringen? Jeg mener ikke at jeg skal betale, da foreningen + administrator har godkendt handlen. Men samtidig kan man også sige, at ham der lavede VVS tjek har ikke set, at der er en ulovlig installation.

Jeg håber at I kan hjælpe :-)

Venlig hilsen
Ryborg
ryborg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30/08/2013 15:53

Re: Ulovlig VVS-installation

Indlægaf molan » 2/09/2013 11:28

Først skal du kunne dokumentere at det var ulovligt på opførsels tidspunktet altså i 2002, dernæst skal du så have fat i sælger for at få ham til at betale.

Foreningen og administrator har handlet i god tro efter VVS checket, og regres i forbindelse med fejl i rapporten der skal derfor rettes mod VVS'eren som lavede den fejlagtigt rapport.

Sælger skal altså betaler for få lavet køkkenet lovligt (hvis altså det også var reglen i 2002), og yderligere omkostninger som følge af den fejlagtige rapport skal betaler af VVS'eren (eller dennes forsikring).

Alt dette forudsætte, at din nye VVS'er har ret og at det også var tilfældet i 2002 - igen af delene kan jeg kommentere på, da jeg intet kendskab har til VVS arbejde.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron