Betaling af akut vvs-service

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Betaling af akut vvs-service

Indlægaf amn » 6/10/2013 10:45

Hej
Vi har netop modtaget en regning på ca. 5000 kr. for udkald at akut vvs-service til vores andelslejlighed. Udkaldet blev foretaget af vores underbo pga. nedsivende vand til hendes lejlighed. Da hun opdagede det opsøgte hun os, hvorefter vi fik stoppet skaden som bestod i at afløbet fra vores håndvask på vores toilet var faldet af. Efterfølgende og uden vores samtykke ringer hun til akutservice, som så dukker op og gennemser vores toilet for at konkludere at skaden er stoppet og at det ikke har noget med faldstammen og gøre.
Kan det være rigtigt at vi skal betale når hun helt uden om os og faktisk efter at have talt med os og er informeret om at skaden er stoppet, på eget initiativ ringer efter akutservice. Hun har tilmed sagt til akut service at der var tale om en stoppet faldstamme selv om vi lige har informeret hende om at det var afløbet fra vores håndvask.
Andelsforeningen har vurderet at regningen tilkommer os, da det er foregået i vores lejlighed. Kan det være rigtigt, når det er hende der faktisk uden grund har tilkaldt dem.
Vh
Anders
amn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/10/2013 10:27

Re: Betaling af akut vvs-service

Indlægaf sfb » 6/10/2013 14:38

hej
du skal med arme og ben afvise den faktura.
1.det er den som bestiller der også betaler
2. har firmaet skrevet fakturaen til jer skal i tilbagesende den
3 godtager firmaet ikke dette skal i politi anmelde dem for at skrive faktura på noget som i ikke har bestilt.
4 bestyrelsen skal ikke blandes ind i dette ,det er jeres underbos faktura.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Betaling af akut vvs-service

Indlægaf amn » 7/10/2013 22:20

Hej sfb
Tak for dit betryggende svar. Grunden til at andelsforeningen er inde over er at regningen er sendt til dem, men på fakturaen står underboens navn og adresse men at tilsynet er sket i vores lejlighed. Bestyrelsen har så vurderet at regningen må tilkomme os da skaden er sket i vores lejlighed. Men jeg har på ingen måde intention om at betale regningen. Er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere det. Havde underboen spurgt om hun skulle bestille akut vvs havde jeg naturligvis afvist det da skaden var stoppet.
Nu har jeg skrevet til administrator og bestyrelse at jeg afviser regningen og forklaret hvorfor. Er der andet som er fornuftigt at gøre?
Vh
Anders
amn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/10/2013 10:27


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron