Fejl og malger ved overtagelse

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fejl og malger ved overtagelse

Indlægaf cwinn » 3/11/2013 00:46

Hej forum,

Jeg har netop overtaget en lejlighed i går. I dag, da jeg har gået lejligheden igennem for fejl, har jeg kunne konstatere, at gulvet i stuen ikke er iorden. Der er 3 gulvbrædder som er flækket, og som giver efter når man træder på dem. Det virker som om, at det ikke er understøttet ordentligt (strøgulv). Jeg har kort talt med en tømre ven over telefonen, som oplyste, at det kunne blive en bekostelig affære, hvis det skal udbedres. Under fremvisningen lagde jeg ikke mærke til gulvet, og det er heller ikke nævnt i vurderingsrapporten, hvor gulvet faktisk har fået et 4 tal, altså over middel.

Jeg har skrevet en mail til mægler, at der er et problem med gulvet, men ikke fået svar endnu.

Hvordan er jeg stillet, og hvordan bør jeg agere herfra?


Derudover, det er ikke nødvendigt at få lavet el og vvs tjek i andelsforeningen, men jeg overvejer at få en vvs mand og en elektriker til at gennemgå lejligheden, så jeg er sikker på, at der ikke også her gemmer sig overraskelser. Skal det gøres inden en vist tidsfrist?

Mvh

Christian.
cwinn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3/11/2013 00:38

Re: Fejl og malger ved overtagelse

Indlægaf sfb » 3/11/2013 11:35

hej.
Først skal du i gang med at læse vedtægter der stå alle de svar du efterspørger .
1. tag en snak med formanden og vise han problemet
2. skriv et brev til Adm . sendt også formanden en kopi.( og det kan kun gå for langsomt)
3. hold mægler uden for det giver kun problemer. ((for han er jo sælgeres mand))
4, gå ikke i gang med at lave skaden før der er aftalt hvem der skal betale
mvh
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Fejl og malger ved overtagelse

Indlægaf cwinn » 4/11/2013 01:14

Jeg har skrevet til mægler, bestyrelsen og administration, så der skulle være sat skub i tingene. Vedtægterne nævner ikke noget om, hvor lang tids frist man har til indsigelse, men blot at de kan tilbageholde et beløb ved overdragelsen, som kan dække evt. fejl og mangler.
cwinn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3/11/2013 00:38

Re: Fejl og malger ved overtagelse

Indlægaf sfb » 4/11/2013 22:09

Hej
Så må du i gang med vedtægterne igen !!
Du kan jo starte ved §15 stk 6.
Her skulle der gerne stå 8 eller 14 dage ?
mvh
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron