Svamp i nytilflyttet a/b

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Svamp i nytilflyttet a/b

Indlægaf Thomasnico » 7/04/2014 19:14

Hejsa,
Jeg skriver på vegne af en veninde, som efter tilflytning af a/b 1/4-14, har konstateret skimmelsvamp i boligen. Der har været en test af svampen, som er blevet vurderet som sundheds skadelig. Hvad gør man nu? Der er snakket med et par forskellige mennesker, men det virker som om, at bolden bliver kastet rundt og jeg ved således ikke, hvem der er ansvarlig i denne henseende.

Jeg kan læse mig til, at administrator skal underrettes inden 14 dage, hvis man vil fremsige krav der skal behandles, slåledes, at den deponerede pengemængde, kan låses til en evt. sag er afsluttet. Men hvem er administratoren og er det nok med at sende en mail?

Jeg kan desuden se, at der har været et stort tillæg på prisen, i forbindelse med forbedringer, mere en 30% af købssummen. Mange af disse forbedringer er 6 år gamle og virker på mig som om, at det er lige i overkanten at betragte dem som forbedringer efter så lang tid. Er der en forældelse på at kunne kræve betaling for forbedringer?

Ser frem til at høre fra dig.
Mvh Thomas Nielsen
Thomasnico
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7/04/2014 18:57

Re: Svamp i nytilflyttet a/b

Indlægaf sfb » 8/04/2014 10:38

hej
Du/i skal skrive et brev/mail til Adm. og sende en kopi til Bestyrelsens formand inden for fristen på 14 dage. I brevet/mailen skal i beskrive problemet og stille to krav 1) der skal tilbageholdes et beløb som kan dække evt, skade 2) anmode om et syn af boligen her og nu inden for fristen af 14 dage.
Bemærk her at fordi i nu sydens at der er et problem/skade er det jo ingen der sige at det forholder sig sådan?
Værdigen af forbedringer har i jo selv godkendt da i skrev under på salgspapiret . Der finde så mange domskendelser på sager om forbedringer , så prøv at søge på disse kendelser inden i går i gang med en evt. sag som kan blive et dyrt bekendtskab.
mvh
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Svamp i nytilflyttet a/b

Indlægaf Thomasnico » 9/04/2014 13:00

Hej sfb

Takker for dit svar, vi er igang ;-)
Jeg var ikke involveret i selve handlen, men da jeg så betalingen for forbedringerne, undrede jeg mig bare over alderen på disse i forhold til detalingen.

Mvh
Thomas
Thomasnico
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7/04/2014 18:57


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron