Vurderingsrapport

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Vurderingsrapport

Indlægaf Banana » 26/10/2014 17:00

Som sælger af en andelsbolig har jeg betalt for at få vurderet andelslejligheden, men nu har jeg så fået et erstatningskrav på et gulv i badeværelse som åbenbart ikke har den rette hældning (jeg selv fik at vide at det var en bagatel, da jeg erhvervede lejl).

Her tænker jeg så at vurderingsmanden kunne have set dette og oplyst dette i vurderingsrapporten, både da jeg købte og solgte lejligheden. Er denne vurderingsrapporten blot til at udregne prisen på forbedringer eller kan de også stilles til ansvar for ikke at udarbejde vurderingsrapporten bedre?

I tre rapporter står der intet om den mangl. Hældning eller meget andet. (pris i alt 10.000,-). Går da ud fra at firmaet har en erhvervsansvarsforsikring når man vurdere lejligheder.

Giv endelig jeres besyv med:-).
Banana
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/10/2014 16:41

Re: Vurderingsrapport

Indlægaf lalisebo » 6/01/2016 22:51

Hej! Jeg vil gerne spørge noget. Jeg solgt en andelslejlighed. Det er ikke i købsaftalen at hvem skal betale vurderingsrapporten. Jeg fik købesummen og jeg så at ejendomsmægleren fik +4000kr. De siger at det er vurderingsrapporten. Jeg skrev til dem at vi aftalte ikke om det at hvem skal betale det. Vi snakkede aldrig om det at hvad koster det osv. Så jeg vil gerne få tilbage min penge. Hvis de kan sende en regning, jeg skal betale det. Men jeg fik ikke regningen. Har jeg ret? Eller ikke? Tak for hjælp!
lalisebo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/01/2016 22:45

Re: Vurderingsrapport

Indlægaf molan » 7/01/2016 16:26

Banana skrev:Som sælger af en andelsbolig har jeg betalt for at få vurderet andelslejligheden, men nu har jeg så fået et erstatningskrav på et gulv i badeværelse som åbenbart ikke har den rette hældning (jeg selv fik at vide at det var en bagatel, da jeg erhvervede lejl).

Her tænker jeg så at vurderingsmanden kunne have set dette og oplyst dette i vurderingsrapporten, både da jeg købte og solgte lejligheden. Er denne vurderingsrapporten blot til at udregne prisen på forbedringer eller kan de også stilles til ansvar for ikke at udarbejde vurderingsrapporten bedre?

I tre rapporter står der intet om den mangl. Hældning eller meget andet. (pris i alt 10.000,-). Går da ud fra at firmaet har en erhvervsansvarsforsikring når man vurdere lejligheder.

Giv endelig jeres besyv med:-).


Vurderingsrapporten skal være meget groft uansvarligt før du kan få erstatning derfra, det er jo kun "rådgivning" og rådgiver har meget lidt ansvar med minder der træffe beslutning på grove fejl med store tab til følge og som rådgiver vidste eller burde have vidst på forhånd.

Mht. til erstatningskrav på gulvet i badeværelse, så er spørgsmålet om det er opført lovligt eller ej. Er det ikke skal du betale og kan gøre regres mod sælger (dem som solgte til dig i sin tid), hvis ikke så er det købers problem.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster