Jeg er relativt ny andelshaver, og har desværre ikke været smart nok til at sætte mig ind i foreningens budget, og det er først nu da jeg sidder i det, at der er flere ting som undrer mig.
Der er i alt 27 lejligheder i foreningen, og ud af de 27, er der 5 lejligheder til salg, og jeg ved at der er flere som gerne vil sælge, men ikke forsøger at gøre det, fordi DE BARE IKKE KAN SÆLGES!
Det som jeg tror er problemet er vores fælles udgifter. Fx. min egen lejlighed. 66kvm, og jeg betaler 5500kr for fællesudgifter. Udover dette har jeg tvunget TV pakke, og så selvfølgelig vand, varme etc.
De poster som jeg hænger mig mest ved, fordi jeg synes at det virker rimelig voldsomt er:
Gårdlaug: 215.000kr
Formandsløn: 30.000kr (det skal her nævnes at vi ikke selv administrer huslejen, da revisoren har overtaget denne post)
EDB investering: 46.300kr
Servicekontrakter (Hjælp hvad er dette?): 40.000kr
Telefoni og internet: 17.000kr
Møder, kontorartikler, inventar og kontingenter: 110.000kr
Kan det passe at formanden får betalt telefon, computer, printer mm - Både indkøb og forbrug SAMTIDIG med at han modtager 30.000 i løn?
Jeg forsøgte at spørge ind til nogle af posterne sidste år, men synes ikke at jeg kunne få ordentlig svar på dette.
Jeg håber at der er nogen som vil kigge på dette og kan hjælpe mig med at få svar på nogle spørgsmål.
Venlig Hilsen
Nyandelshaver