Klage og retssag over administrator

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Klage og retssag over administrator

Indlægaf Salmaj » 30/01/2016 02:57

Jeg er et af 5 nye bestyrelsesmedlemmer/en helt ny bestyrelse. Foreningens administrator var ikke glad for at samarbejdet med "den gamle" ophørte og havde svært med at acceptere at vi stillede krav om dit & dat med henvisning til at vedtægterne skulle overholdes. Som bestyrelse fik vi også adgang til arkiverne og kunne dokumentere at foreningen blandt andet havde lidt store tab i de ti år der havde været samarbejde mellem den gamle (og samme) bestyrelse og administrator. Derfor holdt vi ekstraordinær gf og fik ny administrator.
I forløbet optil var administrator meget utilfredse (og måske lidt nervøse ;)
De sendte et brev til samtlige andelshavere/75 personer med injurierende påstande direkte myntet på min person. Det synes vi var lige groft nok og det fik store negative konsekvenser for både foreningen og mig personligt.
Administrationen var af den opfattelse at det var mig der egenrådigt ønskede at de varetog administrationen med ansvar og professionelt, på trods af at hele bestyrelsen altid har været enige og underskrevet alt i enighed.
Jeg vil derfor gerne føre en injuriesag på administrationen på grund af krænkelserne. jeg har allerede orienteret ejendomsforeningen danmark om hvordan et af deres medlemmer håndterer et samarbejdsophør.
Er der nogle her i debatten der har et bud på hvordan man gør? advokat osv. og eventuelt hvem? Måske har nogle stået i en lignende situation?
Hilsen Salmaj
Senest rettet af Salmaj 14/02/2017 07:09, rettet i alt 1 gang.
Salmaj
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30/01/2016 02:22

Re: Klage og retssag over administrator

Indlægaf sfb » 30/01/2016 11:49

Hej
Pas på du kan hurtig komme på dybt vand !
Men giv ikke op selv om du er oppe mod stærke kræfter. Hvis du er fra København .Århus eller Odense skal du gå til retshjælpen det er næsten gratis, ellers skal du bruge den lokale advokat vagt, den findes ved alle byretter over alt i landet.Hvis du selv starter dette op så har du tabt !!!
mvh.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Klage og retssag over administrator

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 30/01/2016 14:13

Hvis den pågældende administrator er medlem af Ejendoms Danmark, er det oplagt at starte med at indsende en klage til ED.

Du kan læse om mulighederne i de etiske regler fra ED, hvor især side 6-8 kan have din interesse.

https://www.ejendomsforeningen.dk/media ... normer.pdf
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Klage og retssag over administrator

Indlægaf Salmaj » 2/02/2016 07:39

@sfb
Tak for svar...ja, jeg tænker da også det er op ad bakke med de stærke kræfter.
Men det handler om ret og rimelighed og muligheden for at administrator får justeret en noget besynderlig måde at håndtere tab på (;
Jeg mener ikke det er i orden, at et professionelt administrationsselskab kommer med krænkende udtalelser om en andelshaver (og bestyrelsesmedlem) i personlige breve til øvrige andelshavere.
Havde en nabo gjort det var der også basis for en sag ...så

@ Admin. Jens Arentoft
Administrator er medlem af ED og gennemlæsning af det gældende etisk regelsæt bekræfter at administrator klart har en lidt svag forståelse af normerne.
Jeg sender en klage til ED, tak for tippet :)
Grunden til at klagen ikke er sendt dertil endnu er, at jeg var i tvivl om, hvorvidt en klage dertil udelukkede et civilt søgsmål. Men det gør det vel ikke ?
Har du lyst til at kigge på sagen, kan jeg sende den til dit kontor.
Salmaj
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30/01/2016 02:22

Re: Klage og retssag over administrator

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 2/02/2016 23:38

Klage til ED udelukker dig ikke fra senere at indbringe sagen for domstolene.

Fordelen ved at klage til ED, at omkostningerne er meget små eller nul og sagsbehandlingen er hurtig.

Det nytter ikke noget at sende sagen til mig, da jeg ikke har nogen beføjelser overfor den pågældende administrator.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Klage og retssag over administrator

Indlægaf Mads507h » 28/03/2016 15:12

Tror det bliver svært for dig ! Men du kan jo altid anskaffe dig en god advokat
Brugeravatar
Mads507h
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28/03/2016 15:11


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron