budget vedtagelse

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

budget vedtagelse

Indlægaf PerStagis » 1/03/2016 20:15

Vi har i vores anddels forening en vicevært ansat.
Han er samtidig formand for foreningen.
Han har lønsat sig til 27000 pr. år.
Han har ikke fået lønstigning i de sidste 2 år. Nu har han sammen med kasseren og det 3 bestyrelses medlem givet sig selv en lønforhøjelse på 7000 kr. pr. år, så lønnen nu lyder på 34000 kr. det er en stigning på 21%.
Kan man beslutte det i bestyrelsen og så fremlægge det til vedtagelse på generalforsamlingen. Det er jo en betydelig forhøjelse.
Jeg fik at vide på gf, at det var småpenge at tale om, og så var det vedtaget.
Der er 24 andelshavere, 12 mødte frem og budgettet blev vedtaget med stemmerne 11 for og 1 imod ? Er det lovligt vedtaget ?
Jeg husker desværre ikke vores forenings medlems nummer, men vi er medlem af ABF og bor i Esbjerg - strandbygade 32-36.
MVH.
Per Nørager Stagis.
Strandbygade 32, stv.
6700 Esbjerg.
PerStagis
Bruger
Bruger

Indlæg: 1
Tilmeldt: 29/02/2016 22:34
PerStagis
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29/02/2016 22:34

Re: budget vedtagelse

Indlægaf sfb » 2/03/2016 11:45

Hej
Du skriver at i er 24 andel og skal nu betale en vicevært 34,000 dertil skal vel så også betales pension+ forsikring mmv.
Hos os er vi 26 andel og køber vicevært ydelse ude i byen til en pris på 26,000 + moms.
mvh.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: budget vedtagelse

Indlægaf husmand » 4/11/2016 13:04

I fht vores erfaringer i de to andelsboligforeninger, hvor jeg har boet og været aktiv i bestyrelser, lyder den pris for en vicevært slet ikke atypisk. Mange viceværter bor og arbejder samme sted og har ofte 2-3 foreninger eller en hel 'gård' som kunder, hvis de skal kunne leve af det. Afhænger dog meget af, om den givne vicevært skal stå for varmen, tilsyn af radiatorer, tømning af affald, klargøring af grønne arealer/haver/gårde, trappevask osv. - kort sagt: Det hele! - eller bare skal assistere bestyrelsen med små praktiske ting i løbet af året..

Så det lyder formentlig fair nok MEN det kan som sådan ofte betale sig at sondere markedet for en ekstern vicevært, da I som forening i så fald slipper for at bekoste og i praksis sidde at bruge tid på at udbetale løn, feriepenge og den slags.En ekstern vicevært behøver ikke at være særlig dyr, bare man hodler sig fra de store firmaer på markedet og advokatkontorernes løsninger. Jeg har selv afprøvet dem der hedder SyRen og kan godt anbefale dem, hvis leder efter en vicevært i København eller nærområdet, se http://syrent.dk/lej-en-vicevaert/
.
Priser er faste, så man har en kontrakt og de ordner så det, der står i kontrakten. medarbejderne snakker dansk til beboerne, der er faste overenskomster osv. Ingen sorte penge og døgnnummer at ringe til, når pærerne i opgangen er røget :)
husmand
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/11/2016 12:25


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron