Salg af andel i forbindelse med generalforsamling

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Salg af andel i forbindelse med generalforsamling

Indlægaf Rikkechristensen » 1/03/2016 22:30

Jeg har sat min andel til salg med overdragelse 1.5.16. Foreningen afholder generalforsamling d 26.4.16 og der kommer højst sansynligt en stigning af andelsprisen på 5%.
Da vi har en lang ekstern venteliste, er der en stor mulighed for, at min andel allerede bliver fremvist i løbet af marts måned.
Mit spørgsmål er derfor: Hvilken pris kan der forlanges for andelen?... Er det den nuværende pris (vedtaget på generalforsamling i 2015) eller prisen der vil være på overtagelsesdatoen (efter årets generalforsamling) der er gældende?
Og kan der skrives under på en aftale hvor der indskrives at der forventes en stigning på den kommende generalforsamling?
Rikkechristensen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1/03/2016 22:07

Re: Salg af andel i forbindelse med generalforsamling

Indlægaf sfb » 2/03/2016 11:53

Hej
Dit spørgsmål skal du stille til bestyrelsen , da det er bestyrelsens opgave at godkende prisen.
Godkender de en pris efter 2014 regnskabet, skal og kan du i en salgsaftale tage forbehold for at du skal havde efterbetalt en evt. forhøjelse efter regnskabet 2015.
mvh
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster