Fejl på vinduer

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fejl på vinduer

Indlægaf Silvia » 18/03/2016 15:35

Hej
Min kæreste købte for d.1/8-2015 en andelsbolig. På en af vinduerne var en stor flænge, som han med det samme spurgte til og næsten alle andre vinduer er utætte. Af ejendomsmægleren fik han at vide, at vinduerne kunne "sikkert" kunne skiftes på foreningens regning, da flængen var uden for vinduet.
Dette blev ligeledes dokumenteret hvor sælger i kontrakten på "sælgerspørgeskema" skrev; "Vinduer har set bedre dage. Det er dog blevet godkendt at foreningen betaler en udskiftning, hvis beboeren (altså min kæreste) arrangerer men en entreprenør"
Vi to for første gang kontakt til foreningen 11 dage efter indflytning og har været i kontakt med dem siden (nu næsten 7 måneder) først nu får jeg svar fra foreningen om at det aldrig er noget de har betalt for. Vi efterfølgende taget kontakt til ejendomsmægler, som har taget kontakt til sælger og har nu fået svar fra et entreprenørfirma, som bekræfter at vinduerne i vores lejlighed blev vurderet til at være i så dårlig stand, "at de mister deres effekt (tæthed/lukke evne) osv grundet alderdom eller misligehold fra foreningens side." og bekræfter ligeledes at den tidligere bestyrelsesformand telefonisk bekræftede, at vinduerne kunne udskiftes for foreningens regning.
Vi har intet prisnedslag fået, men har sørget for at gøre ejendomsmægler opmærksom på fejlen (hvorfor jeg selv mener, at vores undersøgelsespligt er opfyldt). Da sælger skriver under på, at foreningen betaler udskiftning er det altså en forudsætning for købet.

Jeg læser selv jura, men har ikke førhen stiftet bekendskab andelsboligloven og retspraksis hertil, hvorfor jeg har følgende spørgsmål:
1. Kan sælgers underskrift på spørgeskemaet karakteriseres som en garanti, foreningen hæfter for? På sælgerspørgskemaet er der kun sælgers underskrift, hvorfor jeg ikke finde ud af hvorvidt foreningen har været bekendt med det sælger har fremført.
Silvia
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18/03/2016 15:07

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron