Ønske om at flytte

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Ønske om at flytte

Indlægaf Vandhunden » 14/05/2016 23:50

Jeg bor i andelsforening og arbejder i København. Når jeg om 4 år går på pension vil jeg gerne flytte til en andelsboligforening i Skælskør, dvs. 110 km fra København. Jeg vil gerne være sikker at have boligen i Skælskør senest når jeg går på pension, og kunne derfor godt tænke mig at købe boligen så snart det bliver muligt. På den anden side ønsker jeg ikke at skulle køre de 110 km til arbejde hver dag, så jeg kunne også godt tænke mig at beholde lejligheden i København. Jeg kan godt betale for begge boliger, men der er bopælspligt i begge andelsforeninger. Er der en måde jeg kan løse dette problem på? Jeg tænker på f.eks. muligheden for at fraflytte lejligheden i København i 2 år (og have bopæl i Skælskør), hvad jeg måske godt må, og herefter flytte officielt tilbage til København i 2 år, hvorved de 4 år er gået, og jeg kan sælge lejligheden i København og flytte permanent til Skælskør.
Vandhunden
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/05/2016 23:31

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster