Tilføjelse af navn på andelsbevis

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Tilføjelse af navn på andelsbevis

Indlægaf EmilieL » 16/10/2016 16:19

Hej,
Jeg fremlejer pt. en andelslejlighed af min ven som er flyttet til udlandet. Han vil på et tidspunkt gerne sælge den til mig, men der er nu kommet ventelister på i foreningen, som jeg står på som nr. 3. Vi har talt om det er muligt at jeg køber mig ind i lejligheden, så vi sammen står på andelsbeviset og ejer halvdelen hver og at jeg så efter en rum tid, kan købe ham ud?!
Det er en lille forening og vi kender alle hinanden, så vi er kun interesseret i at gøre det, hvis det 1. Er rent juridsk lovligt. og 2. Kan det gøres på en måde så det ikke er så ilde set, da vi ikke vil gøre nogle i foreningen sure.

Bonus info: Jeg har boet her siden 1. april og vi forventer at et evt. salg først skal ske om 1 års tid.

Mvh. Emilie
EmilieL
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/10/2016 15:49

Re: Tilføjelse af navn på andelsbevis

Indlægaf Johnny » 2/07/2019 08:27

Jeg vil sælge det halve af mit andelsbevis til min kæreste. Hvordan skriver jeg det?
Johnny
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1/07/2019 13:35

Re: Tilføjelse af navn på andelsbevis

Indlægaf sfb » 2/07/2019 10:25

hej.
Du skal tale med formanden eller Adm. Det er dem der skal skrive papir på et salg.
Du kan jo også komme ned på knæ os så blive gift så er den sag løst ?
God sommer.
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron