Omfordeling af loftsrum

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Omfordeling af loftsrum

Indlægaf Kolonihave10 » 5/12/2016 20:20

Hej derude!

Vi er netop ved at få renoveret tag i foreningen og i den forbindelse har vi skulle tømme vores loftsrum.
Bestyrelsen vil ikke lade os flytte tilbage i loftsrummene, før de har fordelt loftsrummene til os på ny til trods for, at der ikke er lavet om i loftrummene, og de derfor står fuldstændig som før.

Mit spørgsmål går på, om de kan flytte os til et nyt loftsrum, selvom rummene er, som de altid har været?
Når vi adresserer over for bestyrelsen, at vi gerne vil forstå deres kriterier for ny fordeling af loftsrum og en gennemsigtig proces omkring der, er svaret:
"den demokratisk valgte bestyrelse bestemmer hvordan loftsrummene skal fordeles".

Hvad er reglerne her? Jeg ved, at vi alle har krav på et loftsrum, men kan bestyrelsen flytte os rundt, som det passer dem?

De bedste hilsner
Kolonihave10
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5/12/2016 20:11

Re: Omfordeling af loftsrum

Indlægaf Sangeren » 14/02/2017 13:39

Som udgangspunkt vil jeg sige ja, det kan de godt. Men der må ikke laves forskelsbehandling på andelshaverne. Så en umiddelbart logisk fordeling, ville være størrelsesfordeling efter hvor store lejligheder andelshaverne har/hvor meget I betaler i boligafgift...
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster