Skjulte fejl og mangler

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Skjulte fejl og mangler

Indlægaf Malle05 » 11/04/2017 18:54

Hej

Jeg har lige solgt min andel og køber har gjort rettidig indsigelse omkring to amatuer som drypper. Jeg har selv boet i lejligheden i 5 år og har aldrig haft problemer med amatuer som drypper. Jeg tilbyder at betale for udskiftning af pakninger, men køber vil have helt nye amatuer.

Lidt baggrund:
Jeg havde i forbindelse med salget fået udført EL og VVS tjek. Der var en anmærkning på den elektriske installation og en på VVS. Men der var ingen anmærkninger omkring dryppende amatuer. De to anmærkninger var for det elektriske et forkert kabel 1.500,- og på VVS en revne i toiletvasken 800,-
Disse beløb blev fratrukket den endelige salgspris.

Køber påstår nu at amatuerne altid har dryppet og har derfor haft den samme VVS forbi igen for at finde ud af om det var korrekt. VVS kunne ikke se om det var en gammel fejl, men konstaterede at der jo var gået ca. 2,5 måned fra de havde lavet VVS tjek til lejligheden blev overtaget, og at der i de tid godt kunne være begyndt at dryppe. Vedhæftet var et tilbud på udskiftning af de to amarture, samlet beløb 3.500,- inkl. moms.
Se det synes jeg jo ikke er rimeligt. Havde VVS noteret et eller flere amatuer som drypper, ville han have noteret det i sin rapport og prissat det. Så havde jeg jo haft samme mulighed som med de andre anmærkninger.
jeg mener jo at havde jeg inden salget brugt 3.500,- på nye amatuer ville salgsprisen have været selv samme højre.

Har køber krav på nye amatuer, eller er det ikke det som går under bagatelgrænsen jf. ABF

Pft. Henrik
Malle05
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/04/2017 18:13

Re: Skjulte fejl og mangler

Indlægaf sfb » 14/04/2017 09:45

Hej.
Du spørger om køber har krav på nyt armatur ,svaret er nej det har køber ikke. Et nyt armatur er en forbering som køber skal betale for at overtage.Så det skal du afvise , når det er sagt kan jeg ikke se at du skal betale for en revne i toiletvasken da det er en forsikringssag som andelsboligens forsikring skal betale.
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster