Kælderrum

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Kælderrum

Indlægaf donhof » 31/10/2017 19:31

Hej håber jeg kan få hjælp til hvad jeg skal gøre

Jeg har haft mit kælderrum i de ca 20 år jeg har haft min lejlighed for ca. 1 år siden indkaldte bestyerelse mig til en møde om at de ville inddrage mit kælderrum fordi min nabo skulle overtage det så der kunne være badeværelse i det til trodsfor at hun ikke er interserred i at overtage det da hun har fået lavet badeværelse i sin lejlighed men så siger de nu at den næste eger af hindes lejlighed skal tvinges til at overtage det for ca. 90.000 kr. man har brugt 80.000 på at trække vand og rør jeg havede vaskemaskine i mit kælderrum hvor strøm var trukket oppe fra min stue lejlighed og der var lavet gulvafløb det er mange år siden måske 40 år det var min mormor og morfar der har fået det fixet de er døde nu.

Aftalen var så at jeg skulle have min nabos kælderrum som er lidt mindre end det jeg havede men jeg var tilfreds med det og jeg ikke har forstand på om jeg måtte ha vaskemaskine osv osv de andre kælderrum er ca halvt så store som mit oprintlige efter jeg havede ventet 3-4 måneder fik jeg af vide at nu var det ikke sikkert jeg kunne få min nabos kælderrum og skulle ha et lille et i stedet for det er jeg meget utilfreds med

så er mit spøgsmål om de kan inddrage mit kælderum og tildele mig et halvt så stort et håper nogen har viden der omkring

Ps jeg er ordblind så undskyld opstiling og stavefejl

venlig hilsen Ivan
donhof
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31/10/2017 19:15

Re: Kælderrum

Indlægaf Sangeren » 24/05/2018 00:57

Hej Ivan

Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået det helt rigtigt, men man kan sige en ting. I bund og grund må du ikke stilles dårligere end de andre andelshavere. Hvis du har siddet med et meget større kælderrum end alle de andre, og som ikke står tildelt dig i andelsbeviset, kan en forening principielt godt omfordele kælder/opbevaringsrum. Nu skriver du så godt nok at der er gået 20 år, og mig bekendt er det netop 20 år der skla gå før man kan kræve hævd over over ting. Så du kunne måske snakke med en advokat om at kræve hævd over din kælder, hvis du har haft den i mere end 20 år (det er en gammel regel tilbage fra 1600 tallet)
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron