boligsikring for andelshavere?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

boligsikring for andelshavere?

Indlægaf krabat » 29/06/2004 20:58

En veninde påstår, at hun i TV ca medio juni 2004 har hørt, at regeringen har vedtaget en lov, der muliggør udbetaling af boligsikring til andelshavere.

Det ville passe mig meget godt, hvis det var tilfældet, men forekommer mig urealistisk, al den stund regeringen med forbrugsbelåning af andelssummen er ved at lægge allersidste bombe under andels-tanken (hvor ellers i den danske samfund kan man forbrugsbelåne ting, man ikke selv ejer...?)

Jeg tænker, at veninden har hørt med et halvt øre - et eller andet med byfornyelses-boligsikring... men man har da lov at håbe.

Hvad siger I?
krabat
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29/06/2004 20:49
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 29/06/2004 21:13

Der er tidligere skrevet om boligsikring her:
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... .php?t=110

Andelshavere kan blandt andet modtage boligsikring/boligydelse i forbindelse med byfornyelse og hvis de er pensionister.

Det er ikke mit indtryk at muligheden for pantsætning af andele er en bombe under andelstanken. Meningen er at reducere renten på andelsboliglån og give andelshaverne bedre mulighed for at låne. Til gengæld kan man ikke gemme sig for sine kreditorer længere.
Man ejer selv andelen, som kan pantsættes fra 1/1 2005.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster