Forbedringer

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Forbedringer

Indlægaf Fie » 15/04/2020 14:29

1. køber af andelsbolig (rækkehus) har indflydelse på opførelsen og vælger dyrere materialer end afsat bygherre (køkken, badeværelse, centralstøvsuger, døre mm.)

Køber 1 sælger efter 2år og sender ekstra regningen videre, som en forbedring, til køber nr. 2.

Køber nr. 2 sælger efter 6 år og sender regningen videre som en forbedring med afskrivning til mig (køber nr. 3)

Mit spørgsmål er, om denne fordyrelse af materialer mm. under opførelsen af boligen kan kategoriseres som en forbedring. Jeg mener, at den ikke opfylder definitionen på en forbedring, som skal øge brugsværdien.

I bund og grund skulle fordyrelsen - ud fra min optik - have været vurderet og merprisen påført andelen, tænker jeg, men det hjælper jo ikke mig pt.

Derfor håber jeg meget på en hjælpende hånd, der evt. også kan henvise til fortilfælde. Jeg har søgt ihærdigt uden held.

Tak for konstruktive og brugbare svar på denne kanal.
Fie
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/04/2020 10:27

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster