Ulovligt bad godkendt som forbedring ved køb af andelsforeni

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Ulovligt bad godkendt som forbedring ved køb af andelsforeni

Indlægaf Anna Hjorth » 29/04/2020 22:43

Hej

Min sag er, at jeg har boet over 10 år i min andel i troen om at mit bad var lovligt, da jeg ved overdragelse gik lejligheden igennem for fejl og mangler med 2 personer fra andelsbestyrelsen, der på daværende tidspunkt stop for eftersyn og vurdering af forbedringer. Jeg får pålagt en ekstra omkostning pga af tidligere ejers etablering af bad. Gemmer den underskrevne, af andelen, oversigt over fejl og forbedringer. Betaler ekstra for min andel og flytter ind og tror alt er ok. Sidste år vælger andelen at udskifte faldstammerne. I den forbindelse påpeger byggelederen at mit bad er ulovligt grundet at vandrørene ligger over gulv. Badet er en brusekabine. Andelen har i mellemtiden gjort det ulovligt at opsætte ny brusekabine. Administrator for andelen ringer mig op og siger jeg skal ordne det bad fordi det ulovligt. Heldigvis har jeg bevis på at andelen selv har skrevet og godkendt badet ved salget. Så får piben en anden lyd. Dog bøder jeg stadig for deres fejl, da jeg skal betale af på etablering af nyt bad ved et salg. Projektet skydes i gang med håndværkere som administrator bringer på banen. For melding på at min nye bad er færdig 3 uger efter. Vi snakker her september 2019. De giver ned og bygger op. Men da de skal lægge fliser skrider deres faglighed meget. Det ender med at de ligger fliser på og river ned, pga ulovligt udført arbejde, 2 gange. Herefter fyres de i december. Først i november/december begynder andelsforeningen at tage andel i projektet, efter jeg har ageret ufrivilligt byggeleder siden september 2019. Det har fra start været andelens projekt, da de godt ved ansvaret er deres grundet deres fejlagtige godkendelse af det originale bad, men de tjekker ikke op på udførelse af arbejdet, før jeg selv påpeger at det ser lidt sjusket ud. Nu er vi snart maj 2020 og kæmper stadig med at få de sidste ting lavet.

Personligt er jeg kørt helt ned over denne her lange byggesager, hvor jeg konstant skal rykke for at næste trin igangsættes og at arbejdet bliver gjort.

Hvad er mine rettigheder ifht :
1) at jeg i sidste ende ender med at betale for en fejl lavet at andelsforeningen, som på daværende tidspunkt selv stod for gennemgang af fejl og forbedringer?
2) at den her sag nu har været i gang over 6 mdr, som slider på mig mentalt?

Mvh Anna
Anna Hjorth
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29/04/2020 22:15

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster