Hvor kan jeg klage over et magtmisbrug fra foreningen???

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Hvor kan jeg klage over et magtmisbrug fra foreningen???

Indlægaf ionela » 17/03/2021 00:10

Hej,
Mit navn er Ionela Lung og jeg er andelshaven i 8 år. Je bor sammen med min mand og mine 2 små piger (1 år gammel og 3 år gammel).
Fra sidste år i mars, min undernabo klage om støjniveau fra mine døtre. Jeg tog hensyn og sætte legegrænser for piger, købt gulve tæppe til alle værelser. Min undenabo forsatte med klager, bankede på vores dør. Hun klagede om støjniveau om dagen, selvom min datter var på vuggestue indtil kl. 16.00. Min datter bliv bange for situationen og i september vi havde en møde med bestyrelser, hvor vi var enig om min nabo skulle sende mig besked på telefon da hun var forstyrret fra mine piger. Hun skrevet til mig mange gang, og jeg kunne se, at vi ikke kan have en behagelig aftale.
Min største bekymring var, da jeg så, er jeg ikke behandles retfærdig. Da forening administrator fortalt mig telefonisk, er hun kender min nabo og hun er en god person, gjorde hun mig til en dårlig person automatisk, fordi vi er kun 2 i denne situation og min nabo er en god.
Min datter skulle have terapi fordi hun var så bange og vågnede om natten og græder meget.
Og, 2 dage siden jeg fik en email og en brev fra foreninger det sagt til mig jeg skulle respekteret regler ellers jeg kan være excluderet fra foreninger.
Med 2 små børn... jeg er chokeret. Fordi nogen fra bestyrelse var i min nabos lejlighed og "selvsyn", da støjniveau er uacceptabelt. Men de ikke kom til os at "selvsyn" hvor det komme denne uacceptable støjniveau. Fordi det er 2 små piger, med legebegrænser; traumatiseret, de kan ikke lege samme som vuggestues. De skal blive stille om sofa, og det er ikke nok til min nabo.
Jeg føler, foreningen diskriminere os, tage mine børn rettigheder til at lege som almenlige børn. Vi kan ikke have familie på besøge, fordi vi er for stresset om støj. Pædagog fra min datter vuggestue sagt det er ikke muligt hvad det sker.
Jeg brug for hjælp fra nogen. Jeg ringede til kommunen men de sagt kan ikke hjælp. Jeg vel ikke hvor skal jeg gøre.
På forhånd tak.
ionela
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16/03/2021 23:26

Re: Hvor kan jeg klage over et magtmisbrug fra foreningen???

Indlægaf sfb » 18/03/2021 18:45

hej.
Det er min opfattelse at det vil blive meget svært for bestyrelsen at få dig ekskluderet!
Men du skal havde hjælp. Så du skal gå til den gratis retshjælp i din kommune /du kan finde ads/tid på kommunens hjemmeside / Eller hvis du er mdl. af en fagforening kan du bruge deres gratis tilbud om advokat hjælp..
venligst
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Hvor kan jeg klage over et magtmisbrug fra foreningen???

Indlægaf ionela » 29/03/2021 21:14

Tak for svar. Jeg har snakkede med retshjælp og de sagt kan ikke hjælpe. Men det er en god idé at få hjælp fra fagforening. Tak for det.
ionela
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16/03/2021 23:26

Re: Hvor kan jeg klage over et magtmisbrug fra foreningen???

Indlægaf Chrissander » 15/04/2021 18:59

Hej

Sørg for at ha en indboforsikring, så har du retshjælp. :smile1:
Er det en Forening og Administrator i København?

Vh.
Chrissander
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 26/02/2011 12:42


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron