Anciennitets spørgsmål

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Anciennitets spørgsmål

Indlægaf thode2300 » 23/06/2022 11:38

Hej

Jeg har et spørgsmål omkring anciennitet i vores andelsbolig, og jeg kan umiddelbart ikke finde svar fra en lignende case.
I december 2015 flytter min søster og jeg ind i en andelsbolig sammen.
I efteråret 2017 flytter hun internt i vores andelsbolig, da hun har højest anciennitet af de interesserede, og jeg overtager hendes 50% af den lejlighed vi boede i sammen, så jeg i dag ejer den 100%.

Nu er der kommet en større lejlighed til salg i vores andelsbolig, som jeg er interesseret i at flytte ind i. Jeg var overbevist om, at min anciennitet var tilbage fra december 2015, da mig og min søster købte lejligheden, men det viser sig nu, at vores administrator bestemmer min anciennitet fra den dag jeg overtager 100% af min lejlighed (altså i 2017 og ikke december 2015).
Det gør nu at jeg ikke har højest anciennitet til at få lejligheden, og jeg er meget uforstående overfor at min anciennitet ikke er fra den oprindelige købsdato, da jeg ikke har flyttet overhovedet.
Jeg får at vide at min søster dengang ‘tog ancienniteten med sig’.

Jeg er med på, at ens anciennitet kan nulstilles i nogle andelsboliger når man overtager en ny lejlighed, men i min case har jeg jo blot overtaget min søsters 50%?

Der står intet i vores vedtægter omkring anciennitet, og jeg får blot at vide fra vores administrator at ‘sådan plejer det at være’. Er vi enige om at de skal kunne dokumentere at det er sådan?

Bh.
thode2300
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/06/2022 11:25

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron