Salg bytte af andelsbolig

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Salg bytte af andelsbolig

Indlægaf fckkenneth » 14/07/2004 11:12

Hej

Jeg er ved at bytte andelsbolig og er enig med det par jeg skal bytte med.

Jeg har svært ved at se i div. love og paragraffer omkring andelsboliger, hvordan er vurdering/besigtigelse af min andelslejlighed skal foregå.

Vi har ved forrige generalforsamling fået administrator på, skal de involveres, eller er det stadig bestylsen, som da jeg købte ??

Hvem skal gøre dette ??
med venlig hilsen

Kenneth Bleis
fckkenneth
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/07/2004 11:04

Se i vedtægterne

Indlægaf Repo » 14/07/2004 13:06

I de fleste vedtægter står det udførligt beskrevet
Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København

Indlægaf HansL » 1/08/2004 00:52

Du bør lave en opstilling over de moderniseringer og forbedringer samt løsøre, som skal indgå i handelen. Anskaffelsesdato og pris skal fremgå af opstillingen, og bør så vidt muligt være dokumenteret ved hjælp af kvitteringer, fakturaer el. lign. Opstillingen vil være et godt udgangspunkt for at fastsætte en overdragelsespris. Læs i vedtægterne eller tal med bestyrelsen om hvordan foreningens praksis er med hensyn til nedskrivning af forbedringsværdien.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron