Meget lav vurdering

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Meget lav vurdering

Indlægaf karbjerg » 20/09/2004 03:06

Hej Jeg har en andelsbolig som jeg er ved at sælge for at overtage en anden der er større i samme forening.
Den jeg har boet i er blevet totalt renoveret imens jeg har boet der og det er alt andet, end tapet i stue og soverværelse. Indvendige døre er sat op da der ikke var nogen, nyt køkken (H. varer 21000 kvit) Nyt bad, med gulvvarme elektronisk styring af fugt og varme og sersor til fugt og lys.
Gang er renoveret, nyt hpfi.... halogener i alle 3 rum, deko sænket lort i gangen.
Har haft 2 bygningsingeniører en skøns vha billeder sagde 140 i forbedringer, en anden fysisk visuelt sagde 140, en bygnings konstruktør sagde 139. Bestyrelsen formanden sagde 70.000 i forbedringer.

Nu har jeg fået vurderingen som siger, 82.000 totalt. Jeg har kvit for 79.500 i materialer og alt er pænt og korrekt lavet.
Hvad gør jeg ?

Havde sat den til 125.000 i forbedringer + andelbevis = 61.000, husleje 2500, 400 forbrug. 49 m2 2 altaner, udsigt fra bellahøj huse til DR i søborg.

Er egenligt tilfreds med 105-110.000 har brugt ca. 95.000 og lagt ca. 300 timer i det selv, samt haft håndværker i ca. 4 dage, el, gas, vvs, murer, der er syn på alt, KBH-enegi skiftet gasmåler, inberetning fra Elektriker omkring flytning af eltavle samt HPFI opsætning.

En af grundene til den sælges er bla. et utæt tag, som har været utæt flere steder og stadig er det i stuen (regner og blæser ind ved kvist) foreningen har flere gange sagt nej til at lave det og bare tilbudt mig 1000 kr til maling tapet, men det hjælper nok ikke så meget.
Der blev i køkkenet under min renovering fundet, svamp råd i bærende konstruktion hvilket tog foreninger ca. 6½ mdr. at udbedre. Har ikke kunnet få en afklaring på vandskaden i stuen og valgte at flytte for nu at skulle tabe penge på forbedringer.

En anden lejlighede, blev vurderet til 43500 i forbedringer, for klargøring til montering af filt på væge i stuen, samt nyt køkken med multiplader beklædt med fliser men gamle Hårde Hvide varer.

Det svarer til at jeg kun har fået 18.000 for mine døre, nyt bad, samt gang og skift af alt EL. Hvis køkkenerne har samme pris og nye hårde hvidevarer tillægges.

Kan evt. sende før efter billeder.
Kan man klage.... har hørt der er en formand som har en 1'er på listen, ligesom hun havde for 3 mdr. siden til en anden andel i ejendomen.

MVH Meget utryk sælger.
karbjerg
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/09/2004 02:36

Indlægaf HansL » 20/09/2004 21:40

Mange spørgsmål kan man finde svar på ved at læse foreningens vedtægter. Hvis I følger normalvedtægterne, eller noget der ligner, så står der i §20 stk. 4 hvad sælgeren skal gøre, hvis han ikke er enig i bestyrelsen vurdering. Sælger kan forlange at der kommer en uvildig person og foretager en vurdering. Altså: find vedtægterne frem og læs om dine muligheder.

Hvis emnet ikke er omtalt i jeres vedtægter, så forlang en ekstraordinær generalforsamling, hvor du fremsætter det eller de nødvendige forslag.
Og hvordan forlanger man så en ekstraordinær generalforsamling? Det står også i vedtægterne. Læs dem.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron