fremleje af andelsbolig til 2 personer

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

fremleje af andelsbolig til 2 personer

Indlægaf pernillebirkel » 23/09/2004 14:46

Hej.
Jeg bor i en 2-værelses andelsbolig sammen med min kæreste (det er mig som ejer lejligheden). Jeg skal studere i udlandet i et halvt år og vil derfor gerne fremleje min lejlighed til min kæreste og til en af mine venner - et værelse til hver.
Må jeg beholde min adresse, selvom vi på papiret så bliver 3 personer i en 2 værelses lejlighed, eller skal jeg flytte denne for et halvt år?
Gælder der nogen specielle regler på området, således at jeg kan komme i problemer med min boligforening?
MVH Pernille
pernillebirkel
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/09/2004 14:09

Indlægaf HansL » 26/09/2004 22:06

Jeg forstår det således, at der ikke er problemer med at opnå foreningens tilladelse til at du fremlejer din lejlighed. Spørgsmålet går alene på, om du må have adresse i lejligheden, selv om du ikke bor der.

Hvis der er en lov der siger, at du skal flytte din adresse med dig til udlandet, så skal du formelt overholde den pågældende lov. Jeg går ud fra, at du kan få besked om det ved at henvende dig til folkeregisteret i den kommune hvor du bor.

Hvis der ikke er lovkrav om at du skal flytte folkeregisteradressen med dig ud af landet, er det derefter spørgsmålet, om du må have adresse i den pågældende andelsbolig, som du lejer ud. Hvad er alternativet? Det ville være mere kunstigt og forkert, hvis du flyttede din adresse til dine forældre, søskende eller nogle venner, hvor du aldrig har boet og heller ikke kommer til at bo. Hvis det er lovligt, at du fortsat har adresse i Danmark, kan jeg ikke se, at det kan skade andelsboligforeningen, at din adresse er der. Jeg vil derfor foreslå, at du taler med bestyrelsen om det.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 8 gæster