Gæld i ejerlejligheder

Her kan du stille generelle spørgsmål om ejerlejligheder og ejerforeninger til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.

Gæld i ejerlejligheder

Indlægaf Svend » 14/02/2004 14:08

>I efteråret 2002 dør en ældre dame som er ejer af en ejerlejlighed. Jeg bliver af ejendomsmægleren bedt om at udfylde et skema om ejendommens forhold. Det gør jeg. Ejerforeningen har ingen gæld, hvorfor jeg anfører dette på skemaet. Foreningen udbedrer et fælles vinduesparti i opgangen i januar 2003: Pris kr. 20.000,- . Herudover sker der det, at i januar bryder vort kloaksystem sammen. Det udbedres med en udgift på kr. 22.000,-
>Ejendommen sælges i marts måned 2003 med overtagelse den 15. maj 2003.. Ejendomsmægleren hævder over for køber, at ejendommen sælges fri for gæld. Da der er tale om et dødsbo, forældes eventuelle krav så vidt jeg har forstået efter 3 måneder. Der er ingen, der har rettet henvendelse til dødsboet. Jeg får som administrator at vide af ejendomsmægleren, at ejendommen er solgt pr. 15. maj 2003. Ejerforeningen har et tilgodehavende på ca. 9.000,-, som den nye ejer ikke vil betale.
>Spørgsmålet er, hvem hæfter for denne gæld, der er opstået i perioden mellem lejligheden er sat til salg og til salget finder sted.
>Man har spurgt arvingerne om de vil betale, men det vil de ikke.
>
Svend
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9/02/2004 11:51

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 20/02/2004 18:47

Udgangspunktet er, at den der ejer lejligheden på regningens forfaldsdato, skal betale regningen.

Når ejendomsmægleren sælger ejendommen i marts 2003 kunne han have spurgt dig om det var opstået gæld siden dit seneste svar.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Spørgsmål og svar om ejerlejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron