Udlejning og skat ved salg

Her kan du stille generelle spørgsmål om ejerlejligheder og ejerforeninger til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.

Udlejning og skat ved salg

Indlægaf kij » 7/07/2003 13:37

Jeg har en ejerlejlighed som er blevet sat til salg, nu er mit drømme hus i
mellem tiden kommet til salg, hvis jeg nu køber huset og udlejer min
lejlighed indtil den bliver solgt skal jeg så betale skat af de penge som
jeg evt. tjener på lejligheden ? (jeg har boet i lejligheden i 5 år

Og kan man skrive en lejekontrakt som er tidsbegrænset til lejligheden
bliver solgt eller skal der være en dato i lejekontrakten ?
:smile8:
kij
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7/07/2003 13:28

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 7/07/2003 22:53

Det fremgår af ejendomsavancebeskatningslovens § 8, at fortjeneste ved afståelse af en- og tofamilieshuse og ejerlejligheder normalt ikke beskattes hvis huset eller lejligheden har tjent som bolig for ejeren eller dennes husstand i en del af eller hele den periode, hvori denne har ejet ejendommen.

Den tidsbegrænsede lejeaftale skal have en fast slutdato/fraflytningsdato. Alternativt skal lejeren have et års opsigelsesvarsel, jævnfør lejelovens § 86, stk. 2.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf LOP » 25/08/2004 16:36

hej :)
har netop købt lejlighed sammen med min kæreste, og er flyttet fra en ejerlejlighed som jeg ejer 25 % af . i den forbindelse fremlejer jeg mit værelse til en af mine venner, til samme pris som jeg selv betaler har altså ikke nogen egentlig fortjeneste andet end skattefradraget på rk lånene som jeg st. får?
mit spørgsmål er om det er ulovligt at få fradrag for 2 ejendomme når man kun bebor den ene?? håber der er nogen som kan hjælpe
LOP
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25/08/2004 16:29


Tilbage til Spørgsmål og svar om ejerlejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron