Skal fremleje min andelslejlighed.... !?

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Skal fremleje min andelslejlighed.... !?

Indlægaf Muzmuz » 17/06/2005 22:56

Hej....håber nogle kan hjælpe mig !!

Jeg har en ældre men nyere istandsat andelslejlighed på 78 m2 og står over for at skulle fremleje den for min. 1 år, jeg har gennemlæst side op og side ned uden at være blevet helt klog på hvad jeg må tage i leje !! Kan læse mig frem til at man på fredriksberg kan tage 350 kr. pr. m2. om året og så skulle der komme nogle forbedringsforhøjelser til samt 15 % at evt. indbo, hvad er reglerne for københavn ?!!

Min andelslejlighed har en ca. værdi inkl. forbedringer på ca. 400.000 kr. ren andel ca. 300.000 dvs. forbedringer som nyt køkken, bad, helt nyt el installation, termovinduer osv. for ca. 100.000 Kr. Har så vaskemaskine, kølefryseskab, ovn, keramisk komfyr osv. og har tænkt mig at leje det ud alt inkl. el-hybridnet-licens, dog uden alm. møbler...... Hvad kan/må jeg tage i leje ?????

Og hvor mange kr. af forbedringsforhøjelser af 100.000 Kr. må man medregne i lejen pr. mdr.

Håber meget på svar....

Venlige hilsner Kenneth
Muzmuz
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/06/2005 21:29

Problemer med fremlejning af andelsbolig?

Indlægaf Emilie » 24/08/2005 16:12

HEJ!
jeg står overfor at skulle rejse 6 mdr. i forbindelse med mit arbejde. Jeg har i den forbindelse fremlejet min lejlighed til en familie.

Kan andelsboligforeningen sætte sig i mod?

Jeg har forsøgt at finde noget generelt om fremleje af andelsboliger. Jeg mener, at der engang var noget om at det måtte man gerne med en max. grænse på 2 år??

Håber, på et hurtigt svar
De allerbedste hilsner :smile9:
Emilie
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24/08/2005 16:05
Geografisk sted: DK

Indlægaf Andels And » 24/08/2005 19:26

Svaret ligger i jeres vedtægter - der er ingen generelle regler.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster