Opsigelse af fremlejekontrakt

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Opsigelse af fremlejekontrakt

Indlægaf Egern » 4/10/2005 13:18

Hej, jeg har et penibelt spoergsmaal, som jeg haaber at faa svar paa.

Jeg har fremlejet min andelslejlighed paa en periode for 2 aar pga. udlandsophold. Inden jeg tog afsted fortalte min andelsboligforenings advokat mig, at jeg som fremlejer havde en opsigelsesfrist paa 12 maaneder.

Da jeg nu af forskellige aarsager staar for at skulle vende tilbage til Danmark, undrer jeg mig om jeg rent faktisk skal vente 12 maaneder paa at faa min lejlighed tilbage.

Mit spoergsmaal lyder: Er der ingen mulighed for mig at faa min lejlighed tilbage inden 12 maaneder? I almindelig lejelovgivning har man saa vidt jeg ved 3 maaneders opsigelsesret som udlejer? Hvad er grunden til denne forskel i forhold til andelsboliger?

Paa forhaand tak for svar

Mvh. Egern
Egern
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4/10/2005 13:13

Indlægaf Joshua Krogager » 29/11/2005 15:15

Du har som udgangspunkt ingen mulighed for opsige din fremlejer før tid.
Som almindelig udlejer har man som udgangspunkt overhovedet ingen mulighed for at opsige sin lejer og lejeaftalen er reel livsvarig. I dit tilfælde har du dog kun fremlejet, hvorved du kan få adgang til lejligheden igen efter 2 år. Så du må vente..... Læs lejeloven for yderligere oplysninger.
Joshua Krogager
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21/11/2005 14:48

Indlægaf zuma » 29/11/2005 16:44

Jeg er enig med egern (!), men til en anden gangs skyld, så prøv at søg på www.google.dk, og skriv eventuelt opsigelse + fremlejer, så kommer følgende link f.eks. op

http://www.ret-raad.dk/neobuilder.20010 ... 413&type=q

og det indeholder mig bekendt svaret på spørgsmålet.

Det tog 1 min, og så slipper man for at registere sig i et forum, men det ene spørgsmål som formål.

:smile20:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron