Udlejning af andelsbolig i forbindelse med sammenlægning

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Udlejning af andelsbolig i forbindelse med sammenlægning

Indlægaf cbentzen » 16/01/2006 18:14

Jeg har boet i en andelsboligforening i snart 3 år sammen med min kæreste. Andelen (2v) står i mit navn. Vi har pr. 1. feb. fået mulighed for at købe lejligheden nedenunder, hvilket vi er meget interesseret i med henblik på sammenlægning. Der findes ingen regler for sammenlægning af lejligheder i foreningen, så vi bliver nød til at vente til generalforsamlingen i september-november måned.

Er det muligt at købe lejligheden i min kærestes navn for derefter at fremleje lejligheden til det bliver afgjort, om vi kan sammenlægge lejlighederne? I vores vedtægter står der: "En andelshaver kan helt eller delvist udlåne sin lejlighed i samme omfang som en lejer i lejeloven. Fremlejeren skal godkendes af bestyrelsen."
cbentzen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/01/2006 18:03

Indlægaf 4ndelshaveren » 16/01/2006 18:35

Check i jeres vedtægter først og fremmest.

Normalt er det IKKE muligt/lovligt, da din kæreste ikke har nogen ancienitetsrettigheder, da vedkommende ikke er andelshaver. Intern rokering og venteliste går forud for salg til udefrakommende.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf christian K » 17/01/2006 10:26

I kunne også prøve at få vedtægterne lavet om ved en ekstra ordinær generalforsamling nu, kræver dog en del arbejde fra jeres og bestyrelsens side med hensyn til formulering af nye vedtægter, der er flere punkter end man tror der skal ændres/tilføjes.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron