Manglende betaling af boligafgift under udleje, etc

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Manglende betaling af boligafgift under udleje, etc

Indlægaf BK » 25/01/2006 13:01

I forbindelse med at min lejlighed var udlejet (efter reglerne), skete der en fejl med betaling af boligafgift i løbet af 3 mdr. Dette førte til eksklusion, hvilket jeg er klar over at bestyrelsen umiddelbart er i sin gode ret til. Men :
Når de den første måned bliver bekendt med manglende betaling, hvem skal de så rette henvendelse til. Lejeren eller andelshaveren? (Jeg var i udlandet)-

og er det ikke et krav med et anbefalet brev?


Bestyrelsen har også foretaget vurdering af lejligheden uden min deltagelse, hvilket vel er meget forkert.

Hvem kan man klage til over en bestyrelse/administrator?



På forhånd tak
BK
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25/01/2006 12:53

Indlægaf christian K » 25/01/2006 21:46

Det var dog godt nok en aggressiv administrator du har der. Hvormange måneder var det du ikke betalte? 1 eller 3? Hvis du ellers har betalt til tiden tidligere og også gør det nu, ville jeg blive boende og så tage sagen når den kom. Jeg siger dette fordi naboejendommen prøvede at smide en ud som kun betalte en brøkdel af boligafgiften hver måned, men i retten sagde dommeren at vedkommende viste god vilje og derfor ikke kunne smides ud endnu.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf BK » 26/01/2006 11:07

det var i løbet af 3 mdr. og en fejl som jeg havde lavet med mine konti.
Bestyrelsen har forsøgt at få fat i mig pr. email i løbet af de 3 mdr., men jeg var i Australien langt væk fra civilisationen så jeg så altså ikke lige min mail.
Jeg har betalt hver evig eneste gang til tiden i 5 år, så jeg syntes også det er lidt groft. Men jeg har ikke lejligheden mere.

Det foretog iøvrigt også vurdering uden min deltagelse selvom jeg retmæssigt stadig boede der...
BK
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25/01/2006 12:53


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster