kan jeg leje værelse i en andelsbolig når ejer er bortrejst?

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

kan jeg leje værelse i en andelsbolig når ejer er bortrejst?

Indlægaf trineduholm » 4/08/2006 04:18

Jeg har lavet aftale om et halvt års fremleje med ejeren af en andelsbolig som skal studere i udlandet. Det ligger helt fast at han kommer tilbage efter det halve år.

Nu er han stødt på en klausul om at han skal have boet i lejligheden i et år inden han må fremleje den, og det betyder at jeg først kan flytte ind 2 måneder senere end planlagt og så kun bo der i 4 mdr.

Situationen er lidt dum for os begge, jeg har sendt jobansøgninger ud i området og har lagt det hele an på at jeg flytter ind når han flytter ud, og ligeledes går han jo også glip af 2 mdrs husleje fordi lejligheden så åbenbart hellere skal stå tom.

Det virker lidt fjollet i mine øjne, og mit spørgsmål går nu på om der er en vej udenom. Kan jeg evt bare leje et værelse hos ham de første 2 måneder så det bliver en delvis udlejning, vil det ændre noget ?
Så bliver der vel noget med at han ikke har adresse der samtidigt, eller hvad ?

Vi vil selvfølgelig ikke risikere at han gør noget der får ham ekskluderet fra foreningen, men hvis nogen kan komme på en smutvej vil vi være taknemmelige.
trineduholm
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/08/2006 03:43

Indlægaf zuma » 4/08/2006 08:07

Det eneste man kan gøre er, at man lejer et værelse ud, men så må han beholde adressen der. Alt afhængig af vedtægternes udformning, så plejer bopælskravet i relation til fremleje af dreje sig om den fuldstændige fremleje, dvs. man skal have beboet boligen et vist antal år, før man kan fremleje hele lejligheden ud.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf trineduholm » 4/08/2006 13:42

Men det er vel ikke lovligt at han har adresse i dk når han læser i tyskland ?
trineduholm
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/08/2006 03:43


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron