Fremleje

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Fremleje

Indlægaf Blackdragon » 3/10/2006 15:33

Hejsa

Håber der er nogen som kan hjælpe os, vi står i denne sitution at vi har købt hus og vil fremlejre vores andel Vi har forslået bestyrelse at fremlejre den et år, til en person som sidder i bestyrelse, idet han skal skilles og han har brug for et sted at bo. Problemet er at de ikke vil lade os fremlejre den mm. vi skrever under på at vi ikke kommer tilbage efter fremlejre periode så han kan købe den og vi vil ikke sælge endnu fordi en valuar vurdering træder i kraft engang til sommer. hvis alt kommer til alt har vi så lov til at ha en andelslejlighed og en ejerbolig såfremt vi vælger at blive boende i vores andel indtil vi kan sælge den til den nye pris ?

Mvh
Blackdragon
Blackdragon
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3/10/2006 15:08

Indlægaf zuma » 3/10/2006 15:57

Det afhænger af konstruktionen, men som udgangspunkt så har I ikke ret til to boliger, m.m. I omgår reglerne på forskellig vis, her kunne jeg f.eks. forestille mig, at I blev boende i andelen, og udlejede jeres hus, eller den ene blev boende (forudsat, at der kun er en på andelsbeviset) og den anden flyttede i hus, men pas på konstruktionen lugter langt væk, også fordi dialogen med bestyrelsen er indledt.

Vær dog opmærksom på, at besvarelsen tager udgangspunkt i standardvedtægterne, og ikke i foreningens, hvorfor svaret kan være anderledes, men jeg finder dog bestyrelsens fremgangsmåde mærkværdig.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Blackdragon » 3/10/2006 16:37

Hej Zuma


Først tak for svaret, Det er også meget rodet især fordi der er en længere historie bag det hele, med trusler fra ham i bestyrelsen I bund og grund er ham for bestyrelse gode venner med de andre i bestyrelse gennem 15 år og alt dialog er næste dødt, Vi har forsøgt at fremlejre til en familie men det blev afvist fordi de mener vi har indstillet den person som sad i bestyrelse til fremlejre og køb af vores bolig. Og lige meget hvad vi kom med blev det afvist fra bestyrelse side bestyrelse er så kommet med en fremlejre kontrakt som vi så ha haft til advokat, advokaten har fra rådet os at skrive under på den idet han siger det er en opsigelse kontrakt. Han er endda kommet med et forslag til et punkt i fremlejre kontrakten så vi stod bedre men bestyrelse ville ikke godkende dette punkt mm det bliver formuleret på deres måde og vi ikke rykker tilbage. I bund og grund presser de os derfor spurgte jeg om hvad vi kunne gøre hvis alt gik op i røg.

Mvh
Blackdragon
Blackdragon
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3/10/2006 15:08

Indlægaf zuma » 3/10/2006 19:51

Bliver boende i andelen, og evt. leje villaen ud i en tidsbegrænset periode, eller som tidligere skrevet bo lade den ene bebo andelen indtil stigningen.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster