Revisor rådgivning

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Revisor rådgivning

Indlægaf mox » 19/12/2009 14:40

Hej,
jeg er nyligt flyttet til Grønland og fremlejer nu min andelslejlighed i DK da jeg ellers vil stå med gabende hul i min lomme hvis jeg sælger den.
Det giver mig et uforudset problem... Da jeg bliver beskattet i Grønland kan jeg nemlig nu trække 0% fra i mit andelsboliglån, dvs. min fradragsmulighed har jeg mistet.
Jeg fremlejer den men får kun dækket 50% af mine omkostninger på den så er interesseret i blot og kunne være have dækket disse uden og tjene penge overhovedet, da jeg har udgifter i mit nye hjem.
Jeg får mange forskellige udlægninger fra SKAT om dette altefter hvem jeg lige får snakekt med og stoler ærligt talt ikke på hvad jeg får og vide. Jeg vil derfor gerne søge om viden og råd herinde omkring dette, og alternativt om der er revisorer man kan snakke med om dette. Jeg er villig til og bruge nogle penge på dette men kan ikke umiddelbart finde nogen der har med privat personer og gøre.
Pft.
mox
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 8/11/2007 12:35

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 19/12/2009 17:10

Ligningsvejledningen er din ven, men det kan være svært at finde det man har brug for via indholdsfortegnelsen.

Prøv Google på "grønland dobbeltbeskatningsoverenskomst ligningsvejledningen"

Hvis dette link fra 2004 stadig er gældende
http://www.skat.dk/Vejledninger/Juridis ... Bind_D.pdf kan du kigge på side 268.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron