Vandskade ved udlejning.

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Vandskade ved udlejning.

Indlægaf JeppeD » 18/04/2011 12:51

Hej,

Jeg har udlejet min andel fuld lovligt med lejekontrakt og hele pivtøjet.

For et år siden kom jeg hjem fra en tur i byen og hele køkkenet stod i vand - ca. 1 cm vand.
Det skal lige siges at jeg har en brusekabine i køkkenet :)

Vi fandt frem til at faldstammen var stoppet og det var derfor at vandet løb op igennem mit bad og ud på gulvet.
Det blev fixet ret hurtigt.

Sidste uge ringer min underbo til mig og fortæller at der løber vand ned i hans køkken og ødelægger hans loft som han lige har fået lagt.

Jeg ringer til min lejer og han siger at der af og til løber en lille smule vand ud fra badet når det bliver brugt, men at han tører det op kort tid efter.

Min underbo vil meget gerne have et nyt loft.

Mit spørgsmål går så på: Hvem skal betale det?
JeppeD
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18/04/2011 12:37

Indlægaf molan » 8/09/2011 12:41

Det skal du, da du som andelshaver hæfter for din bolig. Hvis det er tale om misvedligeholdelse fra din lejers side, kan du gøre krav mod samme. Din lejer har oplysningspligt til at oplyse dig som fejl og mangler som kan afstedkommer skader.

Men du (indboforsikringen/basisfamilieforsikringen dækker sandsynligvis) hæfter for skaderne hos underboen i første omgang.

Faldstammen er genskevist andelsforeningens fælles ansvar, men din brusekabine skal være sikret mod tilbageløb og med magnetventil så vandskaden ikke kan opstår. Derfor hæfter du altså for skader som følge af din brusekabine.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron