Ophævelse af leje kontrakt

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Ophævelse af leje kontrakt

Indlægaf Himself » 6/08/2011 12:34

Hejsa

Jeg er flyttet til Sverige i 4-5 mdrs tid, og har derfor med bestyrelsens accept fremlejet min lejlighed ud i tidsbestemt 4 mdr.

Jeg søgte i DBA efter en enlig lejer, ikke-ryger og uden husdyr. Nu har lejer boet i lejligheden i 3 uger, og det viser sig at hun både har hund og en kæreste boende fast, samt at begge to ryger. Som om at det ikke skulle være nok er hun dårlig til at betale, lyver overfor mig, undgår mig og så har jeg hende stærkt mistænkt for at sælge sexydelser fra lejligheden også. Mistanken er med gode beviser.

Jeg vil selvfølgelig have dem ud ASAP, da hun overtræder 3 fundementale ting i min kontrakt, samt er dårlig betaler og så nok også sælger sex fra min lejlighed. Hvad kan/skal jeg gøre?
Senest rettet af Himself 6/08/2011 22:06, rettet i alt 2 gange.
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Himself » 6/08/2011 12:36

Har snakket med den tidligere udlejer hvor hun boede. Der havde pigebarnet åbnet en mobil i udlejers navn, så der er hun blevet anmeldt til politiet, og hun stjal også nogle mindre ting da hun flyttede derfra (blev bedt om at rykke ud)
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 8/08/2011 13:23

Det nemmeste er, at ophæve lejemålet på grund af manglende betaling. Ophævelse af andre årsager kræver formentlig gennemførelse af en langsommelig boligretssag.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Himself » 10/08/2011 14:11

Ja, men selv der står en dårlig betalende lejer jo stærkt. De skal varsles skriftligt og/eller med rekommenderet brev, at de har 14 dage til at betale. Betaler de inden de 14 dage, så må de blive. Betaler de ikke, kan de opsiges omgående. Men flytter de ikke, skal det igennem fogeden/retten. Der er kun 1 til at betale alt det.
Hælder mest til blot den metode som flere venner siger.. Hjælpe dem ud selv.
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Himself » 10/08/2011 14:24

Og de har jo virkeligt snydt mig. Søgte en enlig lejer, ikke-ryger og igen husdyr. De bor 2 personer, ryger begge to og har hund og så er hun dårlig betaler. Hun har haft 2 mobilnumre og de er lukkede nu, så kan kun "kommunikere" med kæresten (fyren). Han spiller skuespil med at han ikke bor der, men kun er på besøg. Og hunden er hans forældres de låner et par timer om mdr. Men ved at han er der 100%, hans navn står på døren og på postkassen, og hunden er deres egen (det står på hendes facebook profil) Hun håber snart at der kommer 2 streger på hendes graviditetstesten, så de kan bygge børneværelse (i min lejlighed).... Ønsker hende virkeligt ud prompte....
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron