Ulovlig fremleje

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Ulovlig fremleje

Indlægaf pkn » 24/11/2011 08:09

Vi har et nu 3 mdr langt klagemål kørende. Vores overbo flyttede i ældrebolig, og lader sit barnebarn bo i lejligheden. Lejligheden er ikke til salg, og barnebarnet er ikke andelshaver. Foreninger har kørt stramt efter vedtægterne, som er standard-vedtægter. Barnebarnet har en meget larmende adfærd, og vi ønskede derfor han skulle fraflytte lejligheden. Bestyrelsen var ikke særlig lydhør for vores ønske. Ved klage over larmen, fik vi blot besked om, at der var styr på sagen og skriftlige henvendelser blev overhovedet ikke besvaret. Efter en md, gik vi til advokat og bad ham se på sagen. Indstillingen var klar, at barnebarnet skulle flytte. Bestyrelsen svarede ikke, men på henvendelse fik jeg at vide, at overboens advokat havde givet et indlæg, og papirerne nu var sendt til foreningens advokat. Der skete ikke mere, og efter 14 dage henvendte jeg mig igen til min advokat, og en trussel fra ham om, at han ville inddrive penge fra hotelophold ved larm, fik lokket et svar frem. Foreningens advokat arbejde på sagen men den var ikke så simpel. Nattefesterne ophørte, men der er stadig megen trampen og støjgener. Jeg har forgæves prøvet helst at få modpartens indlæg at se, da de jo har set mine indlæg, eller i det mindste at få oplyst problemstillingen. Intet svar.
Kan jeg som andelshaver ikke på nogen måde tvinge den bestyrelse til at give mig et brugbart svar?
pkn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23/11/2011 15:31

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 24/11/2011 23:28

Du kan kræve aktindsigt
http://www.ejendomsadministration.nu/pr ... ninger.htm

Hvis bestyrelsen ikke giver dig aktindsigt må din advokat på banen igen.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf pkn » 2/12/2011 08:54

Tak. det hjalp.
pkn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23/11/2011 15:31

Indlægaf molan » 18/01/2012 12:03

pkn, hvis din overbo er flyttede i ældrebolig og lader sit barnebarn bo i lejligheden, så er der ikke tale om samme husstand men fremleje, det har i helt sikkert vedtægter om. Barnebarn kan heller ikke få overdraget andelen uden bestyrelsen godkendelse, finder der en sådan?
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster