Fremlejer vil ikke betale

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Fremlejer vil ikke betale

Indlægaf Jomarron » 27/07/2012 19:10

Jeg fremlejede 15. maj min andelslejlighed. Af bestyrelsen fik jeg godkendt at lægge 1000kr oven i boligafgiften til slidtage af gulve, hvidevarer og lidt møbler jeg lod blive stående i lejligheden. I alt ca. 6000kr / md.

Da fremlejer får overdraget nøglerne, skriver hun samtidig under på kontrakten og statusrapporten. Så langt så godt.

Komplikationen sker, da fremlejer senere af Datea også skal underskrive en fremlejetilladelse. På denne står der bare at jeg har ret til at fremleje lejligheden, og at jeg som andelshaver stadig er forpligtet til at betale boligafgiftet.

Nu nægter fremlejer at betale det beløb der står i vores lejekontrakt med henvisning til, at der i fremleje tilladelsen står 5000kr og ikke 6000kr.

Jeg har per telefon, mail og sms gentagende gange gjort hende opmærksom på at hun skal følge kontrakten og ikke fremleje tilladelsen fra Datea.

Jeg har sendt hende et påkrav og efterfølgende en ophævelse af lejemålet med manglende betaling. Næste skridt er at gå til fogeden.

Hvad tænker I, er dette en farbar vej? Kan jeg på trods af de 2 aftaler (lejekontrakt og fremlejetilladelse) få hende sat ud af fogeden?

Tusind tak for hjælpen (har virkelig brug for det!)
Jomarron
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/05/2012 11:16

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 30/07/2012 00:27

Lejeren skal betale leje fastsat efter reglerne i lejeloven.

Boligafgiftens størrelsen har lejeren ikke noget at bruge til.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf molan » 30/07/2012 08:43

Lejeren skal betale den ifølge kontrakten fastsatte husleje, med minder huslejenævnet har afsagt en kendelse i den anledning om at huslejen skal nedsættes.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron