mor død, fremleje af andelslejlighed

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

mor død, fremleje af andelslejlighed

Indlægaf erask » 4/04/2013 16:17

Min mor er for nylig død. Jeg ejer hendes lejlighed sammen med hende men kun hun boede i den. Nu arver min søster min mors del af andelen. Pga swap-problematikken tabte min mor sit indskud på ca. 700.000 og andelen har pt en værdi af 0 kr. Foreningens økonomi er dårlig men foreningen overlever efter aftale med kreditor ihvertfald de næste 10 år. Ikke før renten stiger markant får andelen værdi igen. Vi vil i familien gerne beholde lejligheden til senere brug eller salg når værdien stiger igen, men hvordan gør vi bedst det? Har læst de mange triste historier om hvordan lejere har anmeldt lejeniveau til huslejenævnet og fået medhold, med lavere leje til resultat. Vi ønsker ikke andet end at udleje til boligafgiftens pris, altså at få udgiften dækket,men kan man der ligeledes komme i klemme, og dermed alene opnå at det koster penge månedligt at beholde den? Der er tale om en virkelig god lejlighed på Frederiksberg, som er renoveret med nyt køkken og bad.
erask
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4/04/2013 12:18

Re: mor død, fremleje af andelslejlighed

Indlægaf molan » 11/04/2013 12:22

Lejeprisen er 600-1200 kr. pr. m2 pr. år, afhængig af lejlighedens stand, udstyr og placering.

Eks. for 70m2 på Frederiksberg som står tiptop, vil en husleje ikke skulle være mere end maks 7000 pr. måned. I normalt stand nærmer omkring 5500 pr. måned. Privat udlejning må frarådes, hvis det overhoved kan undgås.

Indtægten er desuden skattepligtig, dog er der også en række fradragsmuligheder, men det kan du læse om på skats hjemmeside.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron